onsdag 25 december 2013

Omslagsonsdag #24 valfritt

God jul på er, alla omslagsnördar! Som en klapp från mig blir det idag väldigt valfritt – välj själv ett eller flera av de teman vi roat oss med tidigare. Jag har länge haft en liten hög med siluettomslag jag velat få med, nu är det dags!

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras (förhoppningsvis) på Bokpotaten på söndag. uppe till höger.


Veckans snyggaste skulle kunna vara Me Before You eftersom jag gillar färgerna. Men When God Was a Rabbit ligger också bra till.

Vilket omslag är din favorit?

 

Här är alla teman vi haft hittilldags:
#1 blått
#2 rött
#3 siluetter
#4 fåglar
#5 grönt
#6 träd
#7 på andra hyllan
#8 folk i vatten
#9 katter
#10 skördetid
#11 cirkus
#12 ovanliga djur
#13 gult
#14 moln
#15 löv
#16 allhelgona och halloween
#17 blommor
#18 lila
#19 rosa
#20 fika
#21 glada barn
#22 paket
#23 jul

7 kommentarer:

  1. Jag gillar The love affairs of Nathaniel P. Färgglatt och fint :)

    Jag valde rött, julens färg :) http://bokslut.blogspot.se/2013/12/omslagsonsdag-24-valfri-rott.html

    SvaraRadera
  2. When God was a rabbit är min favorit av dessa!
    Mitt val av tema och omslag finns här: http://lasligheter.blogg.se/2013/december/omslagsonsdag-24-valfritt.html

    SvaraRadera
  3. Min favorit är When God Was a Rabbit! :)

    http://skrivande.blogspot.se/2013/12/omslagstema-valfritt-rott.html

    SvaraRadera
  4. Jag missuppfattade visst uppgiften och tog ett från varje kategori istället för att välja en... det var ju smart. Men vad sjutton :-)

    http://annzah.com/2013/december/omslagsonsdag-24-hos-bokpotaten-valfritt.html

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Fåglar blev valet för mig http://bokfrossa.wordpress.com/2013/12/25/omslagsonsdag-valfritt-faglar/

    SvaraRadera
  6. Både When God was a rabbit och Me before you köptes i London i våras men är dessvärre olästa. Grymt snygga omslag har de i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Jag längtar tills mina bokhyllor är uppe så jag kan leta bland mina omslag och vara med i din omslagsutmaning!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...