fredag 20 december 2013

20 december 2013

potkal20

Välkommen till Potatens adventskalender 2013, en serie inlägg om böcker fulla med bilder. Här ska det fram till julafton bjudas på grafiska romaner och annat, med en utlottning på dopparedan. Häng på!

Sist ut bland snyggingarna från min adoptionshög har vi dagens bok.

The Portent: De dödas rike av Peter Bergting

Peter Bergting är mannen bakom Legenden om Morwhayle, men han har även gjort serier. Detta är en fin skapelse som jag dessvärre aldrig riktigt förstod mig på. Men det betyder ju inte att den inte är bra. Det är snyggt och det är fantasy och jag ger gärna bort den till någon som vill ge den en chans. :)

 


Bildkälla: mangaforever.net, comicsreporter.com

Detta är alltså ett av de möjliga andra-/tredjepriserna från min adoptionshög. Skickas endast till en eventuell vinnare i Norden.

goodreads-snitt: 3,08

Finns dessvärre inte på Book Depository, däremot för runt en hundring på adlibris och bokus.

potkalmini20
Dagens fråga
Vem är illustratören bakom bilden ovan?
(Svara senast kl 23.59 ikväll!)

Alla böcker jag presenterar i adventskalendern 2013 är möjliga priser i decembertävlingen. Det är inte för sent att haka på, mer info hittar du här och här.

9 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...