tisdag 10 december 2013

10 december 2013

potkal10

Välkommen till Potatens adventskalender 2013, en serie inlägg om böcker fulla med bilder. Här ska det fram till julafton bjudas på grafiska romaner och annat, med en utlottning på dopparedan. Häng på!

Ibland vet inte ens jag vad jag talar om – idag blir det därför en bok jag inte äger själv, kanske är den inte alls bra men oooh så jag önskar att jag hade den!


The Kingdom Under the Sea
skriven av Joan Aiken, illustrerad av Jan Pieńkowski

Sagor och riktigt fina illustrationer. Enligt de recensioner jag läst innehåller boken ca 80 illustrationer (de flesta svartvita siluetter), märk väl att boken är 128 sidor lång – det är alltså riktigt tätt mellan bilderna!
   Detta ska vara retellings av östeuropeiska sagor, om jag fattat rätt, och är väl egentligen en barnbok. Inte för att det brukar stoppa mig. Nåja, jag ville bara visa upp den så att ni vet att den finns! :D


Bildkälla:
Some blog (or other)

 

Verkar det intressant? Läs mer i den här recensionen (med en massa bilder). Och kolla in uppslagen från iTunes nedan. Är det bara jag som tycker detta verkar vara en grymt vacker bok?

 

The Kingdom Under the Sea
Joan Aiken 1971
Illustratör: Jan Pieńkowski
Jonathan Cape Ltd
128 sidor
ISBN: 9780857550095
goodreads-snitt: 4,40

adlibris bokus cdon
Pris idag på
Book Depository: 119,54 kr


potkalmini10
Dagens fråga
Vem är illustratören bakom bilden ovan?
(Svara senast kl 23.59 ikväll!)

Alla böcker jag presenterar i adventskalendern 2013 är möjliga priser i decembertävlingen. Det är inte för sent att haka på, mer info hittar du här och här.

11 kommentarer:

  1. Vera Brosgol (Verabee) är mitt svar idag.

    SvaraRadera
  2. Vera Brosgol (verabee) gissar jag på idag :)

    SvaraRadera
  3. det är Vera Brosgol

    SvaraRadera
  4. Gissar på Vera Brosgol! :)

    Och guud vad fin boken verkar... :O

    SvaraRadera
  5. Vera Bee tror jag att det är.

    SvaraRadera
  6. Shit, tänkte precis att det var likt Anya's Ghost, så var det samma illustratör! ^^

    Vera Brosgol!

    SvaraRadera
  7. Illustratören är Vera Brosgol :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...