måndag 16 december 2013

16 december 2013

potkal16

Välkommen till Potatens adventskalender 2013, en serie inlägg om böcker fulla med bilder. Här ska det fram till julafton bjudas på grafiska romaner och annat, med en utlottning på dopparedan. Häng på!

En gammal goding idag, en favorit i First Second-högen.


Anya’s Ghost av Vera Brosgol

Eftersom jag är lat får ni här min gamla recension ;]

Wow – den här var så oväntat bra att jag försökt få varenda jäkel jag känner att läsa den! Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga utan att förstöra för er som ännu inte läst den. Den är trevlig, mysig, oväntad och på vippen till obehaglig. Gillar ni småfina, småsöta serier kolla in denna! Morgonen efter jag läste ut Anya’s Ghost kände jag mig tvingad till att läsa den igen för att fatta vad som hände. Jag blev lätt golvad – oh, så underbart!

Observera att bilderna nedan inte är direkt hämtade ur själva boken (som är i svartvitt).


Bildkälla: Vera Brosgols
hemsida

 

Provläs hos amazon för detta är en riktigt bra bok!

Anya’s Ghost
Vera Brosgol 2011
goodreads-snitt: 3,84

adlibris bokus cdon
Pris idag på Book Depository: 106,78 / 117,94 kr


potkalmini16
Dagens fråga
Vem är illustratören bakom bilden ovan?
(Svara senast kl 23.59 ikväll!)

Alla böcker jag presenterar i adventskalendern 2013 är möjliga priser i decembertävlingen. Det är inte för sent att haka på, mer info hittar du här och här.

9 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...