torsdag 6 december 2012

6 december

19I Potatens adventskalender är det dags att öppna sjätte luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

När jag skulle sätta ihop inlägget bakom dagens lucka stötte jag på problem. Hans bilder är svårfunna på nätet, riktigt svårfunna. Men nu har jag iallafall hittat en liten hög bilder som (jag är ganska säker) kommer från

Hans Bacher

Hans Bacher har varit med länge, länge och jobbat med filmer som Lejonkungen, Skönheten och odjuret, Aladdin och Mulan. Jag upptäckte honom genom Disneys The Archive Series där han stack ut. Tänk att kunna sticka ut i sällskap av så många underbara Disney-människor, bara är sån sak! När det gäller färg och form är han i sanning en mästare.

Nöden har ingen lag, nu gör jag en fuling och tar lite egna bilder – följande är alla sidor från Dream Worlds av Hans Bacher.

IMG_6048  IMG_6036  IMG_6034  IMG_6039  IMG_6043  IMG_6045

I min ägo: Dream Worlds, The Archive Series (Story och Design)
Vill ha: Han verkar inte ha gett ut fler böcker själv, däremot är han säkert med i alla i The Archive Series, så dem vill jag ha! Framförallt senaste, Layout & Background ^^

Hans Bachers blogg
Smakprov hos Amazon

4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...