måndag 3 december 2012

Sammanfattning: November 2012

En månad går på tok för fort… Nu rusar vi redan mot jul, det är ju inte klokt. Nåväl; här kommer en sammanfattning av årets näst sista läsmånad.

Stör mig på mig själv. Jag hade kollat upp hur man uttalar Gaughen men sen bommar jag totalt att nämna Scarlet-författarinnan. Oh, clever!

November blev mycket bättre än jag hade väntat mig! Jag gick hela månaden och kände att jag läst alldeles för lite, men sidantalet är helt okej och antalet titlar är inte heller sopigt. Nöjd :)

Totalt sidantal: 2237
(Klicka på bilderna för att komma till mina recensioner.)
Böckerna jag läste (1980 sidor):

Serier online (178 sidor):

Lyssnade på (3h 49min):

Jag gav upp Beijing Doll  - igen! Försökte läsa den för något år sedan men fastnade inte alls. Nu när en kinesisk författare fick Nobelpriset tänkte jag läsa något från Kina, så den här fick en ny chans. Men näe, efter 79 sidor orkade jag inte mer. Huvudpersonen bryr jag mig inte om alls, hon beter sig underligt och fattar konstiga beslut – jag förstår mig inte på henne och, som sagt, bryr jag mig inte heller. Nu åker denna från TBR-listan till adoptionslistan. Någon som tror sig lyckas bättre med denna?

Olästhögen krympte marginellt: –2
Men!
Jag har redan läst ut alla böcker jag köpte i november – woho!

Bäst: The Assassin’s Curse eller Scarlet, jäkligt tajjt dessa båda emellan
Sämst: Beijing Doll

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...