lördag 15 december 2012

15 december

18I Potatens adventskalender är det dags att öppna femtonde luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

Idag blir det ett långt inlägg, med många bilder. Idag är det nämligen dags för en underbar konstnär – min favorit! Hon har sedan länge lämnat jordelivet men hennes bilder och stil lever kvar. Ju mer jag letar reda på i Disneys arkiv, desto mer känns det som att hela Disney-känslan grundar sig (mångt och mycket) på en person. Det finns en kvinna vars bilder innehåller allt som är Disney för mig. Det är dags för sagolika

Mary Blair


Återigen kommer bilderna lite varstans ifrån…

I min ägo: Allt jag kan och Litens hus, The Archive Series (Story och Design)
Vill ha: Välfyllda bilderböcker. Cinderella, The Mary Blair Treasury of Golden Books eller kanske Alice in Wonderland (för bilderna, inte för texten)Favoritbilderna är sjöjungfrurna i Peter Pan, eller allt hon gjort med Peter Pan, så den hade inte suttit helt fel ^^

Magic of Mary Blair
En trevlig samling på pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...