fredag 21 december 2012

21 december

15I Potatens adventskalender är det dags att öppna tjugoförsta luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

Idag blir det en illustratör av det mer makabra slaget. Jag kom först i kontakt med honom i The Dangerous Alphabet som han gjorde tillsammans med ingen mindre än Neil Gaiman. Andra gången vi möttes var det i sällskap av Edgar Allan Poe. Jojomen, denne man jobbar med fint folk!

Gris Grimly


Hoho, Santa Claws! ;D

Bilderna kommer idag lite varstans ifrån, är jag rädd. Hans hemsida känns inte helt användarvänlig. Men, men…

I min ägo: The Dangerous Alphabet, Tales of Mystery and Madness
Vill ha: Det finns massor! Något med mycket bilder och lite text. Exempelvis Wicked Nursery Rhymes (finns minst tre delar) som verkar lagom otrevlig ;}

Gris Grimlys hemsida

8 kommentarer:

  1. Jag är verkligen imponerad av din fina adventskalender. DEt är oftast inte mina genrer men jag har gillat att se alla dina fina exempel. Tack för den lilla kursen!

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt underbar julkalender du gjort :) har på senare tid blivit mer och mer fascinerad av illustratörer. Verkligen fint :) /Emilie

    SvaraRadera
  3. Gud vad snygga bilder! Om man ändå kunde måla så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade inte gjort ont direkt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...