tisdag 11 december 2012

Önskelista: Christmas Edition

En snabbis, en liten uppdatering för alla tomtar och troll! Här kommer potatens kortare önskelista, 13 dagar före jul. Utan inbördes ordning:

Böcker

Mamette - Änglar och duvor av Nob. Detta är ett litet seriealbum om en gummas liv och äventyr. Verkar grymt söt – vill ha!
The Fiddler’s Gun av A.S. Peterson. Mitt piratbehov är ännu inte stillat. Detta är första delen i en serie men kostar lite för mycket för att jag ska kosta på mig den själv…
Gubbe med katt: En kärlekshistoria av Nils Uddenberg. Katt! (Uttalas keijsö.) Verkar hur mysig som helst! Jag har skrivit lite om den här.

A Day in the World: Ett dygn i bilder. 15 maj 2012 dokumenterade människor världen över sin vardag. Detta är en bok full av deras bilder och historier, spännande projekt!
Saphirblau av Kerstin Gier (på tyska och inbunden!) ISBN: 9783401063478 Japp, börjar bli dags att läsa andra delen, innan jag glömmer bort all tyska jag ruskade liv i när jag läste första.
”Dina brev lägger jag under madrassen” – En brevväxling 1971-2002 av Astrid Lindgren och Sara Schwardt. Den här kommer jag att läsa, antingen hittar jag den under granen eller får biblioteket hjälpa till :)

En piga bland pigor av Ester Blenda Nordström. Ester wallraffar som piga i början av 1900-talet och skriver om sina upplevelser. Hur människor hade det förr intresserar mig. Den här boken intresserar mig.
The Lands of Ice and Fire av George R.R. Martin. Kartnörden vill ha! Kartnörden vill ha! –dregl-
A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin. Igår kunde man köpa första fyra böckerna på CDON för 99kr. Jag funderade en stund på om jag ville läsa dem och kom fram till att det vill jag absolut! Försökte sen beställa men då var de slut (bu!). Så här sitter jag nu med ett läsbehov, utan böcker. Kommer jag ångra mig om jag köper hela boxen - kanske borde satsa på att köpa en i taget? Och vilken utgåva är bäst? Känns som storpocket blir mer lättläst, lutar nog åt att jag satsar på det. Nån som har koll?


DVD

Modig. Potaten gillar Pixar. Potaten gillar Skottland. Potaten borde gilla Modig.
Buffy the Vampire Slayer, the Complete Series. Åh, ibland saknar jag verkligen Buffy och gänget. Den här boxen borde stå i min hylla, banne mig!
Death Note, the Complete Series. Jag börjar nästan spinna lite bara jag tänker på att köra ett Death Note-maraton. Saknar L... Jag behöver den här boxen!

 

Om detta inte räcker finns alltid min vanliga önskelista. ;)

6 kommentarer:

  1. Härligt, härligt! Saphiurblau och Buffy, that's my girl!

    SvaraRadera
  2. Åh, skulle inte ha något emot att få Mamette (vad är det med franska bilderböcker som bara finns översatta till svenska och inte engelska?!), Gubbe med katt: En kärlekshistoria (eh, som den Pettson och Findus-älskar man är), A Day in the World (så fint koncept!!), A Song of Ice and Fire (duh) och Modig (duh x2).

    Jag känner hur ha-begären slukar mig. Inte helt bra..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är många fina böcker som blir översatta utan att den engelskspråkiga världen hängt med. Känns bra, tycker jag. Känns som svenska förlag tänker själva och inte bara hakar på USA :)

      I december ska man ha habegär, det gäller bara att uppmärksamma sin givmilda omgivning på vilka dessa är :D

      Radera
  3. Många bra böcker och presenter där =)

    Buffy boxen är AWESOME! =) Såg igår klart sista avsnittet för säsong 7 :( så nu ska seriealbumen för säsong 8 beställas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åårgh, så det kliar i köpefingrarna!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...