fredag 14 december 2012

Bokbloggsjerka 14-17 december: Läser just nu

Här kommer veckans jerka från Annika.
Vi tar en enkel fråga så här sista gången innan juluppehållet: Vad läser du just i dag?

skövdesnö

Jag har bommat jerkan i ett par veckor nu, men den här frågan ska jag nog hinna med. Just nu lyssnar jag på Musikhjälpen (såklart!) och läser Finale (suck!). Egentligen borde jag inte läsa den, den lockar inte alls. Jag gillade Hush, Hush och har sedan fortsatt följa serien i hopp om att den ska komma upp i samma klass igen. Jag vill ju veta mer om Patch och de fallna änglarna, men det verkar inte Becca Fitzpatrick vara intresserad av. Så nu har jag tröttnat. Men på väg hem från adlibris har jag en mummabok (minns ni den här jerkan?) och jag har lovat mig själv att jag ska ta mig igenom Finale innan jag öppnar det bokpaketet. Dessutom ska jag till bibblan i eftermiddag och låna fler böcker om Lou <3 OM jag hinner läsa ut Finale innan de stänger. –markstamp- 200 sidor kvar.

På tal om den där mummaboken så dök det upp en finfin robotbild från en av medförfattarna idag, härlige Ben Hatke (som var Nobel-luckan i min julkalender) har målat robot igen <3 Åh, var är min goe brevbärare?! Jag vill ha den där boken, NU!

Glad tredje advent på er!

13 kommentarer:

  1. Man FÅR ju lämna böcker om man inte riktigt är på humör för dem.. man kanske blir på humör för dem någon annan gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så brukar jag tänka. Men lägger jag undan den här kommer jag inte plocka upp den igen. Eftersom det är fjärde och sista i serien känner jag att jag borde läsa den, så den får idag på sig. Tar det tvärstopp tänker jag inte plåga mig själv, men just nu går den faktiskt ganska bra att läsa :]

      Radera
  2. Den serien har jag faktiskt inte läst. Har hört så mycket varierande om den så får se om jag någonsin orkar ta upp den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första boken tycker jag att man kan ta sig an, om man är nyfiken. Men sen tappar serien tyvärr och ger mig inte alls det jag vill ha :(

      Radera
  3. Trist när inte böckerna är så värst bra :/

    SvaraRadera
  4. Även om man inte är helfrälst i en bok som ingår i en serie så har man ju fått en relation till karaktärerna. Man vill ju liksom veta hur det ska gå för dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så. Känns fel att läsa en sammanfattning på nätet men i det här fallet hade det kanske varit att föredra, istället för att läsa tre böcker som inte var mycket att hurra för :/

      Radera
  5. Jag läste Fallen ängel och tyckte väl att den var rätt OK men det blev aldrig av att jag läste fortsättningarna. Men det är det många som gör på skolbiblioteket där jag jobbar - fast de väntar snällt på de svenska översättningarna. Jag gillar framsidorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade första framsidan, tycker resten känns lite stela i jämförelse.

      Radera
  6. Det är tråkigt när en serie börjar jättebra och sedan blir halvdan på slutet :/ Det jag har hört om serien har ju varit just det att första boken är bra, medan de andra är sämre...

    Jag blir ju så nyfiken på Flight. Nu tittade jag på Amazons smakprov och blev ännu mer sugen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, asså... Denna bok! Läste precis nyssens ut den - ååååårgh! Kreativitetsnörden i mig blev riktigt lycklig av att läsa denna. Vissa serier var väl inte helt hundra, men i stort är jag nykär. Och så finns det åtta volymer totalt, 155kr/st. Inte bra för privatekonomin. Inte bra alls.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...