söndag 16 december 2012

16 december

6I Potatens adventskalender är det dags att öppna sextonde luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

Idag tänkte jag ta en titt på en herre som intresserar mig  men som ännu inte nässlat sig in i min bokhylla. Han kanske är bäst känd (?) för sitt samarbete med Neil Gaiman men det är inte främst dessa böcker som flirtar med mig. Hursomhelst dyker nog en bok upp i min bokhylla snart, illustrerad av

Charles Vess



Bilderna hämtade från Charles Vess hemsida.

I min ägo: Ingenting.
Vill ha: Den som lockar mest just nu är A Circle of Cats (som inte finns att köpa längre) och kanske Blueberry Girl. I mars 2013 kommer The Cats of Tanglewood Forest, som verkar vara en vanlig tjockisbok med en del illustrationer, baserad på bilderboken A Circle of Cats.

Charles Vess hemsida
Cecilia uppmärksammande Charles Vess för ett tag sedan i Cecilias favoritillustratörer del 1: Charles Vess

4 kommentarer:

  1. Kul att du också gillar herr Vess! Han har verkligen förmågan att ge en den där Känslan. Känslan av att det finns magi i vår värld. Tack snälla för länken <3

    SvaraRadera
  2. 'The Cats of Tanglewood Forest' is a greatly expanded version of 'A Circle of Cats', to which the writer, Charles de Lint, has added 40,000 words and I've added 56 new paintings. I hope that you will enjoy it! Best, Charles

    SvaraRadera
  3. Oh, thank you for clearing that up! :) It sounds great, I'll definitely try and get my hands on a copy in March.
    Thanks for stopping by ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...