onsdag 5 december 2012

5 december

1I Potatens adventskalender är det dags att öppna femte luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

En bok dök upp i mitt bokliv och satte saker och ting på ända. Inget att göra annat än att möblera om i kalendertablån och trycka in en tjej jag inte kände till för två veckor sedan. Hennes böcker har blivit omskrivna senaste tiden på svenska bloggar och jag kunde inte låta bli att beställa hem en. Hennes bilder är både obehagliga och tilldragande på något vis… Nu tar vi oss en titt på

Camille Rose Garcia

garcia7garcia6garciagarcia2garcia3garcia5garcia4
Bilderna hämtade från hennes hemsida.

 

I min ägo: Snow White
Vill ha: Jag är nyfiken på mer men inget fan av Carrolls myskoklassiker Alice i Underlandet så tror jag skippar den. Hon har gett ut fler böcker men det är svårt att riktigt få grepp om dem, har inte hittat några smakprov nånstans… Det hade varit trevligt med en satsning på Grimms sagor, illustrerade av Garcia och utformade av Roberto de Vicq de Cumptich. Alla böcker dessa båda skapar hör nog hemma i min bokhylla.


Smakprov av Snow White och Alice in Wonderland hos Amazon
Camille Rose Garcias hemsida

Tackar Malin (Nilmas Bokhylla) så hjärtligt för att hon uppmärksammade mig på Snow White.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...