måndag 1 oktober 2012

Bokmässan 2012

bokmässan2012

 

Det här blir ett inlägg med lite bilder och en fnittrig video. Jag vet inte hur jag ska sammanfatta mig i ord, så många intryck. Så mycket folk! Så många böcker… –sigh-

Här har ni en video där jag och Castleflax försöker sammanfatta det vi minns av lördagens bokmässebesök. Det går väl si sådär, vi är mer trötta än organiserade.

 

 

Vi hade tänkt prata om Temat, Första intrycket, Bäst, Sämst, Fynd och Återkommer vi? Ett oerhört välregisserat samtal mellan två genomtrötta 80-talister...

(Titeln jag far efter är The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making av Catherynne M. Valente. Den är beställd, såklart!)

Och “Miriam” är givetvis Miriam från Schitzo-cookies bokblogg som kom och petade på mig och sa hej. Star-struck much? Oh ja! Hon var lång och fin och sprallig, jag kände mig kort och tjock och zombifierad. Det är viktigt med första intryck ;) Jag var ytterst vältalig och charmerande, som jag alltid är när jag inte fattar vad som pågår. “Eeeh…?” Kul å ses! :D

Annars såg jag någon som skulle kunnat vara Anna (och dagarna går), men det lär jag nog aldrig få reda på. Jag är så usel på ansikten! Författare, bloggare – jag känner inte igen folk, särskilt inte när jag går med blicken bland böcker. Men det var grymt kul! En stund, sen avled min hjärna totalt vilket på söndagen resulterade i en rejäl bokmässebaksmälla. Men potaten vill tillbaka! ^^

5 kommentarer:

  1. Gillar dina fina bilder från mässan :) Vi ser rätt pigga ut där konstigt nog...

    SvaraRadera
  2. Så synd att du inte drog tag i mig. Det hade varit najs . Nästa År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nästa år ska jag se till att mopsa upp mig lite och prata med allt å alla! :)

      Radera
  3. Jättekul att träffa er =) vilken tur att jag såg dig! "Lång och fin" Nämnen tackar så mycket! Tyckte inte du var en zombie men hade det varit fallet hade jag gillat dig ändå för att träffa en zombie hade ju bara varit asballt! haha

    Åh snövitboken. Den har jag också suktat efter. Så galet fina bilder ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättekul att du hade sinnesnärvaro att säga hej! ^^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...