fredag 5 oktober 2012

Bokbloggsjerka 5-8 oktober: Facklitteratur

Här kommer veckans jerka från Annika!
Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

 

Har jag nämnt hur svårt jag har för att placera saker och ting i fack? Så är det iallafall. Jag fick börja med att googla facklitteratur. Det verkar vara allt som inte är påhittat? oO Uhm, ok…

Då kan jag ju börja med att nämna tre på tre-utmaningen som är idel kaffebordsböcker för min del. Jag gillar böcker med bilder, gärna titlar som börjar med The Art of… (som innehåller förvånansvärt mycket intressant text.) De böcker jag ska läsa för att klara utmaningen är KOR – en kärlekshistoria, The Art of How to Train Your Dragon och The Art of Tangled.

Andra intressen som dominerar är historia och garn. Givetvis har jag hyllorna fulla med sådana böcker med!

Det duger dock inte med vilken historia som helst. Kungar och högdjur har jag inte mycket till övers för, de som är intressanta är de vanliga människorna. Du och jag för evigheter sedan. Digerdöden fångade mig på mellanstadiet och har inte släppt mig än, Försvunnen värld flirtar med arkeologinörden i mig <3

Garn. Oh, garn! Jag virkar och stickar och experimenterar lite allmänt. Hur kul som helst! Nya idéer kommer från underbara garnböcker – så är det! Får man göra lite reklam för sig själv? Klart man får! ;)


Bilder från mitt deviantART-konto.


Bilder från facebook.

 

Färdigskrytet!

9 kommentarer:

  1. Digerdöden är en favorit hos mig med. Hmm att läsa om alltså. =)

    SvaraRadera
  2. Oj, allt som inte är påhittat... Enligt den definitionen så är ju biografier också facklitteratur och det läser jag ju också ibland :)

    SvaraRadera
  3. Försvunnen värld lät intressant!

    SvaraRadera
  4. Allt som har med historia att göra är intressant. Garn är kul. Gillar också att virka och sticka!

    SvaraRadera
  5. Jo, jag kanske skulle ha tagit upp amigurumi i mitt inlägg :) Det läser jag en del om.

    SvaraRadera
  6. Någon borde absolut kombinera historia och garn/stickning/virkning i en bok. Men en sån bok MÅSTE väl finnas redan, förresten.

    SvaraRadera
  7. Det där med digerdöden är hur spännande (och hemskt) som helst!

    SvaraRadera
  8. Det är väl härligt att få skryta lite ibland ;) Det är dig väl unt :)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina grejer du gör med garn. Min mormor försökte lära mig sticka när jag var liten... var hade inte tålamodet att lära mig.

    Lärde mig lite crochet istället- men det känns som att det är ingen som håller på med det nu. ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...