söndag 2 september 2012

Sommarsummering 2012

En kort genomgång av vilka böcker jag läst i sommar, totalt 11,8kg läsning. Japp! Recensioner av de allra flesta (som inte redan är recenserade) borde ploppa upp på bloggen här de närmsta dagarna.

 

läst i juni

Juni

Beauty Queens av Libba Bray (396 sidor) Recension
Anya’s Ghost av Vera Brosgol (221 sidor)
Recension
Häxmästaren av Peter Bergting (303 sidor) Recension
De andra sagornas bok av Emma Lundqvist (180 sidor) Ingår i mitt sagotema.
Stora boken om Mumin av Tove Jansson (208 sidor) Ingår i mitt sagotema.
Fel grav av Kelly Link (221 sidor)
Flickan från tjugotalet av Sophie Kinsella. (432 sidor) Recension

Språk: 5 på svenska, 2 på engelska
1 serieroman

7 böcker, 1961 sidor.
En helt okej månad där jag kom fram till att chic lit och novellsamlingar nog inte är min grej riktigt.
Bäst: Stora boken om Mumin
Sämst: De andra sagornas bok

 

läst i juli

Juli

Hello Kitty måste DÖ av Angela S. Choi (239 sidor) Recension
Demonprinsessan av Peter Bergting (313 sidor) Recension
Forgive My Fins av Tera Lynn Childs (310 sidor)
Recension
Das doppelte Lottchen av Erich Kästner (62 sidor)
Zita the Spacegirl av Ben Hatke (184 sidor) Recension
The Portent av Peter Bergting (128 sidor) Recension
Sailor Twain av Mark Siegel (400 sidor)
The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide av Stephenie Meyer (543 sidor)
Skugga-Baldur av Sjón (128 sidor)
Owly av Andy Runton (157 sidor) Recension
Ingen du känner av Christina Wahldén (205 sidor) Recension
- The Children’s Book av A S Byatt (gav upp efter 179 sidor. Den är mysig men långsam, jag kommer ingenstans och blir ärligt talat stressad av att läsa den just nu. Kanske senare.)

Språk: 5 på svenska, 6 på engelska, 1 på tyska
4 serieromaner
1 tegelsten
2 recex

11 böcker utlästa och en halvläst, 2848 sidor.
Riktigt bra läsmånad, mest pga. att jag var sängliggande i ett par veckor och inte kunde göra annat än läsa. Usch och tvi och blä! Tur att jag hade bra böcker som sällskap.
Bäst: Hello Kitty måste DÖ
Sämst: The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide

 

 läst i aug

 Augusti

Dealing with Dragons av Patricia C Wrede (228 sidor) Recension
Weird Things Customers Say in Bookshops av Jen Campbell (119 sidor)
Kort kjol av Christina Wahldén (138 sidor)
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (634 sidor) Recension
Nittonhundra av Alessandro Baricco (75 sidor)
Hitta Violet Park av Jenny Valentine (204 sidor) Recension
Findus flyttar ut av Sven Nordqvist (32 sidor) Recension
Fifty Shades of Grey av E L James (514 sidor)
Edgar Allan Poe’s Tales of Mystery and Madness av Edgar Allan Poe och Gris Grimly (135 sidor) Recension

Språk: 5 på svenska, 4 på engelska
2 tegelstenar
1 bilderbok
1 recex

9 böcker, 2079 sidor.
I augusti varvade jag tegelstenar med kortisar för att inte bli helt knäpp i huvudet. Hösten är på intågande och första utgivningen jag längtat halvt ihjäl mig efter kom äntligen – Findus flyttar ut!
Bäst: Dealing with Dragons
Sämst: Fifty Shades of Grey

 

oläst i aug

Rubinrot av Kerstin Gier och Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon har jag börjat läsa men inte  hunnit klart. Det blev totalt 102 sidor i dem. Målet jag satte upp var 7000 sidor på tre månader - för mig är det mycket! Så hur många sidor blev det? Trumvirvel, tack!

6990 / 7000

 

Eeeh, driver jag med mig själv? O_O Vad snopet det blev nu…
Nåja, tänker ändå ge mig själv godkänt –hårvift- Wooh!

 

Det får räcka för idag, recensioner kommer!

2 kommentarer:

  1. Jag är grymt imponerad, själv läser jag kanske fyra böcker per månad på sin höjd. Vill också läsa så mycket som du.

    SvaraRadera
  2. Äh det var ju jättenära =) tycker du ska var nöjd!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...