måndag 17 september 2012

Min bokhylla: Utsikter från en huvudkudde

Jag har länge tänkt fippla ihop lite bilder och visa er mina bokhyllor, men av någon anledning blir det aldrig av. Nuså! Bilderna är tagna 25 augusti 2012 (alla utom klockan, den bilden är från i våras) och trots att det bara är någon vecka sedan ser hyllorna inte likadana ut längre. Men så är det, min bokhylla förändras ständigt. Gamla böcker får lämna plats för nya, nya böcker ändrar de organisatoriska förutsättningarna för hela hyllan. Ja, ni vet säkert hur det är.

 

hylla5

 

I klockhyllan har jag främst fantasyserier, på bilden är det The Castle Series på översta hyllan och Harry Potter, Vargbröder, The Seven Kingdoms/The Hunger Games/The Wolves of Mercy Falls som brer ut sig. Idag är bara de två översta kvar. De har nu sällskap av The Twilight Saga och Härskarringen.

Vad knöligt detta blev, kanske hade det varit lättare och göra en bookshelf tour… –huekli-

 

IMG_4471.CR2   IMG_5247hylla1

 

I mina expediter, som trängs med sängen, står de inbundna böckerna, ordnade efter storlek och sedan efter färg. Någorlunda. På toppen har vi mitt berg med färgsorterade pocketböcker <3

 

hylla6   hylla7   hylla3   

Allt för idag!

7 kommentarer:

  1. Riktigt mysiga bilder/hyllor! Älskar klockbokhyllan från ikea...;P

    Önskar jag hade mer plats och mer böcker så även jag kunde ha något parti som var färgsorterat, det är ju bara så gruvligt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :]
      Ja, den är grann! Suktat efter den sen den kom ut och gnölat högljutt när vi gått förbi den på IKEA, men den var alldeles för dyr. Sen helt plötsligt fick jag den i julklapp - lycka! :D

      Radera
  2. Åh, så himla mysigt och fint! Vill bara kura ihop mig vid den och stirra mig blind på titlarna och helheten. Är det fel av mig?

    (Har för övrigt också suktat i evigheter, men tror dessvärre ingen kommer att bevilja mig den glädjen att få den i julklapp.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan väl aldrig vara fel? Udda, möjligtvis, men inte fel. Vi kan ju byta bokhyllor med varandra och sitta å glo ihjäl oss båda två! Som Narcissus, fast nördigare.

      (Du får väl skaffa dig något flashigt jobb och spendera första lönen på IKEA. ;D )

      Radera
    2. Det hade inte varit fel - åtminstone inte för veckan. :)

      (Och det får jag nog faktiskt göra!)

      Radera
  3. klockhyllan är jättefin! jag gillar ugglan också. var kommer den ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken av dem? Om det är den store gule du menar så råkade jag hitta den på Netto i vintras. ;]

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...