tisdag 25 september 2012

En vävstol, Pratchett och jag

weespalt

Det finns alltid alldeles för mycket man vill göra och för lite tid/ork att faktiskt få det gjort. Den här veckan hägrar givetvis Bokmässan, dit jag och Castleflax tar oss på lördag. (Jag är uselt förberedd och det struntar jag i.) Men fram tills dess är det jag och en vävstol som gäller. Nu jäklar ska det här bli gjort!  

Mamma vill ha gula trasmattor. Då får mamma gula trasmattor. Problemet är att man inte kan läsa och väva samtidigt… I jakt på underhållning rotade jag runt i mina mappar på datorn och hittade massor - nu blir det ljudböcker! En handfull Terry Pratchett och lite annat smått och gott som jag glömt att jag hade. Först ut blev Pratchetts The Wee Free Men. (Jag älskar honom redan, mest pga. att han ger sina karaktärer namn som Miss Tick, No'-As-Big-As-Medium-Sized-Jock-But-Bigger-Than-Wee-Jock Jock och Punctionality.) Måste dock medge att jag inte fattar vad de säger alla gånger, men det är nog inte meningen heller.

Idag som först gick jag en halvhjärtad runda på Expert och när jag gett upp hoppet om att hitta något vettigt snubblade jag in i en ställning med ljudböcker för halva priset (jo, snubblade). Mycket skräp, alldeles för mycket deckare för potaten. Men där, i ett hörn, hittade jag Hobbiten! :D Woho! Nu kan jag slå två flugor i en smäll och lyssna på höstens måstebok samtidigt som jag dunkar ihop mattor. Mycket bra!

Om det går som jag vill så hinner jag få ihop en tremetersmatta innan jag åker på fredag. Med lite disciplin och en handfull ljudböcker ska det nog gå vägen.

2 kommentarer:

  1. Väva är ju hur roligt som helst. Min mamma har en vävstol så jag har vävt en del i mina dagar. Lyckost dig som har en egen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det :) Vävstolen är arvegods från min farfars sida av släkten, riktigt trevligt att ha något gammalt som går att använda.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...