fredag 21 september 2012

Att fira en hob

SF-bokhandeln i Malmö uppmärksammade i onsdags att det denna vecka är mycket hobiskt att fira. På onsdagen kom en ny trailer för filmen vi alla spänt väntar på och idag är det 75 år sedan The Hobbit gavs ut för första gången. Det ska vi fira! Inget annat att göra än att sätta i sig en Second Breakfast, även om det är kl 11 då det borde bli elevenses, eller förmiddagskaffe som vi kallar det häromkring.

Jag är inte sen att fika till det lite! Gamle Bilbo är med, så klart. :)

IMG_5815

Annat man kan roa sig med en dag som denna:

The Hobbit Name Generator. Mitt är tydligen Iris Foxburr of Loamsdown. Uhm, okej… o_O
Eller varför inte The Elvish Name Generator. Mitt alvnamn blev Alatariel Helyanwë vilket är dumt då mitt riktiga förnamn betyder stjärnaquenya, jag tror jag helt enkelt behåller det ;)

Man kan även (för tjugonde gången) kolla in den nya trailern som kom i onsdags. –dregl-

 

Imorgon är det dags att fira Bilbos och Frodos födelsedagar. Bara så ni vet! ^^

kärleksmums

3 kommentarer:

  1. Har läst boken och den är sååå bra. Längtar verkligen efter filmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte läst den... Men det ska minsann klaras av innan filmen går upp! :)

      Radera
  2. Har läst boken och den är sååå bra. Längtar verkligen efter filmen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...