lördag 14 april 2012

I hyllorna: K

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven K. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

___   _   ___

Kk

böcker på K

Idag blev det tydligen bonde-tema <3

Korparna av Tomas Bannerhed. Augustprisvinnare 2012 och en finfin julklapp från lilla mormor :) Har dessvärre inte hunnit ta mig an den än, men det kommer! Tycker att framsidesfotot är hur fint som helst; färgen, ljuset! Och har ni sett? Korsstygn i titeln! <3

Kor – en kärlekshistoria av Åsa Ottosson och Mats Ottosson. Är du korädd? Det är inte jag! <3 Denna underbart vackra soffbordsbok blev Årets pandabok 2012 och jag blir bara så lycklig när jag bläddrar i den. Även detta är en härlig julklapp från ifjol, från mina föräldrar :) Fullspäckad med vackra fotografier och fina akvareller ger den mig en känsla av lycka och vemod, för det finns inte så många kor kvar häromkring… Har inte läst den från pärm till pärm än. Men det kommer jag göra -  hur skulle jag nånsin kunna låta bli att läsa en bok där första kapitlet heter “Är det inte ensamt i Stockholm, utan kor?” <3 <3 <3

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd, Ee, Ff, Gg, Hh, Ii och Jj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...