tisdag 17 april 2012

Biten av Kelley Armstrong

biten

 

 

Titel: Biten

Originalets titel: Bitten

Författare: Kelley Armstrong

Förlag: Richters

Språk: Svenska

381 sidor

Första boken i Women of the Otherworld Series 

 

 

Elena hatar sin styrka, sin vildhet, sin hunger – för mat, för sex, för att vara ute nattetid och för jakten. Hon vill vara en vanlig kvinna, och hon drömmer om att gifta sig, skaffa barn, till och med om att ha en svärmor. Men begären växer ... När telefonsamtalen kommer vägrar Elena att svara. Hon vill inte tillbaka till sin familj.

* * * * * * *

Jag ville verkligen inte läsa den här boken! Efter ett helt gäng besvikelser på fantasyfronten letade jag febrilt i mina bokhyllor efter något mer verklighetstroget, utan att hitta något. Men efter 100 sidor gillade jag verkligen det jag läste. Det handlar om varulvar. Och en tjej dessutom! Är det bara jag, eller är det annars bara killar som blir bitna av fabeldjur…?

Detta är en mycket vuxnare bok än tonårskrafset jag annars brukar roa mig med – HÄRLIGT! God fart i handlingen berättelsen igenom, det är bara sista kapitlet som är segt. Blev positivt överraskad och kommer läsa andra boken, fast inte förrän jag läst något mindre fantasyaktigt och åter längtar efter fabeldjur.

4-/5

[2011-01-30]

(Jag hittade de första två böckerna i den här serien på svenska av en slump på bokrea för några år sedan. Det verkar nu som om de utgått och bara finns på engelska.)

 

Castleflax tycker till

Bitten är en av de första böckerna som jag läste som handlade om varulvar utan att vara skräck. Jag gillade den starkt på grund av, som tuberosum skriver, att den har en kvinna i centrum och det handlar om mer än blod och död. Eftersom det är en bok jag läste ganska tidigt i genren så har jag en mycket positiv bild av den som verkligen sitter kvar. Jag kan även rekommendera fortsättningen som heter Stolen.

        

1 kommentar:

  1. Bitten är en av de första böckerna som jag läste som handlade om varulvar utan att vara skräck. Jag gillade den starkt på grund av som tuberosum skriver att den har en kvinna i centrum och det handlar om mer än blod och död. Eftersom det är en bok jag läste ganska tidigt i genren så har jag en mycket positiv bild av den som verkligen sitter kvar. Jag kan även rekommendera fortsättningen som heter "Stolen".

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...