onsdag 30 december 2015

Omslagsonsdag v553: snyggast 2015

Gott slut på er, alla omslagstokar! Idag har jag samlat ihop de snyggaste böckerna jag läst under året. Om du vill haka på är det fritt fram att tolka temat, det skulle exempelvis kunna vara böcker utgivna 2015, böcker köpta 2015 eller böcker du borde läst 2015 ;) Om du är nyfiken på någon av böckerna nedan är det bara att klicka på dem och vips! så får du veta mer.

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
    Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag under december blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. 



Årets snyggaste är John Saturnall’s Feast. Trots att jag bara tog mig igenom 52 böcker 2015 så blev det ett rätt snyggt år ändå :]

Vilket omslag är din favorit?


4 kommentarer:

  1. Tycker att The Kingdom Under the Sea är superfint.

    Här kommer mina omslag http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-3012-2015-snyggast-2015.html

    Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Latin för trädgårdsälskare. Här är mina omslag http://boklysten.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-v553-snyggast-2015.html

    SvaraRadera
  3. 1. För att svara på din fråga; Av de bilder du har i detta inlägget lockar "The Kingdom under the Sea", "Rat Queens" och "Pretty Deadly" mest.

    2. Jag har kollat igenom de flesta av dina inlägg, läst några av dem och jag blir sååå jä*la sugen på att bara krypa upp i soffan och bara läsa, läsa och åter läsa. Läsa in det nya året! Så härligt!!

    Super tack för en inspirerande och rolig blogg!! Gott Nytt År till dig och din familj och vi ses nästa år :D

    SvaraRadera
  4. Nr 2 den engelska titeln va finast. God fortsättning.
    Kram Cissi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...