fredag 4 december 2015

(4 dec) Sex Criminals Vol. 2

Välkommen till Potatens adventskalender 2015, ett hopkok inlägg om sådant en bokpotat tycker är viktigt. För att samla poäng i jultävlingen ska du svara på frågan sist i inlägget. Läs mer här.

Tidigare i höst skrev jag såhär om Sex Criminals Vol. 1: Stilen funkar och färgerna, särskilt när tiden stannar, är riktigt riktigt bra! Den här boken får mig att le av så många olika anledningar och jag vill bara läsa mer. (Läs hela recension här.)
   Nu har så turen kommit till uppföljaren om paret som kan stanna tiden genom att ha sex.

 

Sex Criminals, Vol. 2: Two Worlds, One Cop

Det är dags för fortsättningen om Jon och Suzie och likt X-Men visar det sig nu att de är långt ifrån ensamma om sin förmåga. Och likt så många romantiska bokserier är det i andra boken som förhållandet sätts på prov, när nyhetens behag svalnat och problemen hopar sig. Det gör tyvärr att de snygga färgerna när tiden står stilla lyser med sin frånvaro och det i sin tur gör att jag snart tröttnar på hur snackig denna serie är. Det läggs många långa pratbubblor på att förklara saker som jag aldrig behövde/ville få förklarat.
   Även om berättelsen så sakteliga rör sig framåt så känner jag mig snart mätt och tror därför inte att jag kommer fortsätta läsa Sex Criminals. Första boken var trevlig men jag är tyvärr inte nyfiken länge. Jag uppmuntrar dig att läsa första boken, men inte mer än så.

 

Sex Criminals, Vol. 2: Two Worlds, One Cop
Text: Matt Fraction
Illustrationer: Chip Zdarsky
Image Comics 2015
Sex Criminals #6-10
128 sidor
ISBN: 9781632151933
goodreads-snitt: 4,13

adlibris bokus cdon


Dagens fråga
Vilken bokserie har du gett upp efter andra boken?
(Svara senast 23 december kl. 23.59. Mer information om tävlingen hittar du här.)

4 kommentarer:

  1. Författaren Kjell Eriksson började härom året skriva en ny kriminalserie om kommissarie Santos. Har läst de två första böckerna Spetsad och Smärta och det lär inte bli några fler lästa när de kommer, för jag tycker att handlingen är så tråkig och jag stör mig ofantligt mycket på huvudkaraktären.

    SvaraRadera
  2. Jag gav upp Maze Runner serien efter att ha läst den andra boken. Är lite trist att jag inte fastnade för serien då jag hade höga förväntningar på den efter att ha hört mkt om den

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat och kan inte komma på någon serie jag gett upp efter andra boken. Efter första boken har det hänt några gånger. Känns som om jag brukar försöka ta mig igenom dem ändå. Var till exempel inte så förtjust i the mortal instrument efter att ha läst andra boken (gillade den första) men läste ändå alla böcker. Hennes andra serie läste jag däremot bara första av innan jag insåg att jag inte orkade läsa resten (och googlade fram vad som skulle hända, haha).

    SvaraRadera
  4. Jag ger nog oftast upp efter första boken, som ex. när jag försökte läsa Rachel Caines bok 1 i serien "Vampyrerna i Morganville"... Det är ett av de starkaste minnena jag har av att bara tvärt "nej", ja, tillsammans med serien om den omtalade Mr. Grey då... I övrigt tror jag att jag oftast ger upp efter just första boken, alternativt att jag kanske inte riktigt orkar fortsätta om serien innehåller fler än fem böcker på grund av att det faktiskt finns andra böcker som kanske lockar mig så mycket mer! När jag tänker efter var jag lite inne på att ge upp Lars Kepler efter andra boken som blev en stor besvikelse efter förälskelsen i bok nummer 1 i deras serie om Joona Linna... Men i efterhand är jag glad över att jag inte gav upp!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...