onsdag 9 december 2015

(9 dec) Omslagsonsdag v550: gult

Välkommen till Potatens adventskalender 2015, ett hopkok inlägg om sådant en bokpotat tycker är viktigt. För att samla poäng i jultävlingen ska du svara på frågan sist i inlägget. Läs mer här.

Idag blir det omslagsonsdag igen,den här gången med gula böcker. Var med du också och visa upp gula omslag från bokhyllan eller internet!

 

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag under december blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Vilket tema det blir nästa vecka ser du till höger här, eller i
det här inlägget.

omslaggult1omslaggult2

Veckans snyggaste är raden i mitten, gillar alla tre men har Galen i humlor högt på årets önskelista, så kanske den lite mer än de andra just nu. Och glöm inte bort hur fina Nevil Shutes böcker är i utgåvorna från Vintage! Namnam!

 


Dagens uppgift
Föga förvånande: visa mig ett tjusigt gult omslag! Det snyggaste du kan hitta, antingen som en länk till goodreads eller liknande, eller som ett inlägg på din blogg. Länka i en kommentar nedan så jag och alla andra lätt kan hitta omslaget.
(Svara senast 9 december kl. 23.59. Mer information om tävlingen hittar du här.)

7 kommentarer:

  1. Fick leta för att hitta ett omslag som du inte redan publicerat i inlägget (för de två mittersta längst ner är ju absolut finast!). Men hittade det här tillslut som också tilltalar mig :)
    https://www.goodreads.com/book/show/96629.Hope_for_the_Flowers

    SvaraRadera
  2. Jag har också med We Are All Completely Beside Ourselves, men jag har ett annat omslag. Det du har är lite finare tycker jag! :)

    Här är mina omslag: http://inutienbok.blogg.se/2015/december/omslagsonsdag-vecka-50-gult-2.html

    SvaraRadera
  3. Galen i humlor var lite kul! Mina omslag finns här http://boklysten.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-v-550-gult.html

    SvaraRadera
  4. Åh, nu hittade jag ett superfint! Okej, jag har ju egentligen redan sett det (för boken fanns på min tbr-lista på goodreads), men så himla roligt att hitta det igen! Håller annars med Anna Maja om att de två på mitten längst ner är supersnygga *-* detta valde jag alltså: https://www.goodreads.com/book/show/15803173-golden-boy

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Omslaget till Among others är superfint.

    Här kommer min omslagsonsdag och omslaget till dagens uppgift finns även i detta inlägg.
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-9-december-gult.html

    SvaraRadera
  7. En gul-isch bok som jag gillar mycket är Shaun Tans "Berättelsr från yttre förorten": https://ielinashylla.wordpress.com/2014/04/13/berattelser-fran-yttre-fororten/. Jag gillar att den är väldigt enkel och att den på så vis lockade i alla fall mig att röra vid den och sedan läsa (då hade jag redan upptäckt Tan, men omslaget lockade in mig ytterligare)...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...