torsdag 3 december 2015

(3 dec) Massor med böcker

Välkommen till Potatens adventskalender 2015, ett hopkok inlägg om sådant en bokpotat tycker är viktigt. För att samla poäng i jultävlingen ska du svara på frågan sist i inlägget. Läs mer här.

Idag blir det en potatvideo och massor med böcker. För er som bara vill se nya böcker så börjar bookhaulen vid fyra minuter.

 

 

[0:15] Saga Vol. 5 | goodreads
[0:36] Drömmen om en trädgård | goodreads
   +min recension
[0:53] The Accident Season | goodreads
   +min recension
[1:39] Sex Criminals, Vol. 2 | goodreads
   +min recension av Vol. 1
[2:05] Kompostboken | goodreads
[2:16] Rat Queens, Vol 1. | goodreads
   +Schitzo-Cookie’s Bokblogg
[2:36] 23 berättelser om katter
[2:56] Resenting the Hero | goodreads

[4:07] Citrus i kruka | adlibris
[4:27] Vildvin och honungsros | goodreads
[4:42] Bröderna Sisters | goodreads
[5:25] I muntra damers sällskap | goodreads
[5:31] Flugornas herre | goodreads
[5:51] Mannen som läste högt på 6.27-tåget | goodreads
[6:22] Rebel Spring | goodreads
   +min recension av Falling Kingdoms
[7:39] The Winner’s Crime | goodreads
   +mina korta ord om The Winner’s Curse
[8:24] Mystisk överraskningsbok | dyker upp i en adventskalenderlucka snaaart…! ;)

 


Dagens fråga
Vilken var din mest minnesvärda bok i november?
(Svara senast 23 december kl. 23.59. Mer information om tävlingen hittar du här.)

12 kommentarer:

  1. Mysigt video som vanligt!

    För mig var den mest minnesvärda boken i november "Par i brott" av Agatha Christie. Det är en bok med noveller som på ett sätt hänger ihop. Älskade karaktärerna och handlingen eftersom de var väldigt speciella. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Trevligt att höra att det fortfarande finns några här som uppskattar mina videor ^^

      Jag har inte läst Agatha Christie på snart 20 år, kanske är det snart dags för bokpotaten i vuxet tillstånd (nåja, så vuxen jag nu blir) att skaffa sig en uppfattning om denna klassiska deckardrottning? :)

      Radera
  2. Granne med döden av Alex Marwood var den mest minnesvärda bok i november. Den var så skrämmande äcklig så handlingen etsade sig verkligen fast i hjärnan. Men det är inte så att jag ångrade att jag läst boken utan det var en av de bästa spänningsromaner jag läst de senaste åren.

    SvaraRadera
  3. Den mest minnesvärda boken i november för mig är Tilde de Paulas bok Tiden läker inga sår. Var och lyssnade när hon pratade om den och det var verkligen en stark berättelse. Har inte haft möjlighet att läsa mer än bara några sidor i den ännu, men efter att ha lyssnat när Tilde pratade om den så kan jag nog inte komma på någon annan bok som gjort ett större intryck.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, tack för rekommendationen - utan den hade jag nog inte plockat upp den :D

      Radera
  5. Härlig video! Jag är så nyfiken på att Falling Kingdoms, måste nog läsa den snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Och tack, skönt att höra att mina videor uppskattas ^^

      Radera
  6. Jag tänkte säga Kriget har inget kvinnligt ansikte men en närmare titt på Goodreads avslöjade att jag läste ute den 1 december. Men merparten lästes ju i november så tänker säga den ändå! Läste den under lite tidspress eftersom det var ett bibliotekslån och känner såhär i efterhand att jag hade velat läsa en mycket mer ingående och noggrannare. Så någon gång ska jag skaffa mig ett eget ex så jag kan ta det i min egen takt.

    SvaraRadera
  7. Utan tvekan är bästa läset i november, antagligen också bästa läset i år, Jessica Schiefauers "När hundarna kommer": https://ielinashylla.wordpress.com/2015/11/21/nar-hundarna-kommer/ - detta på grund av språket, på grund av karaktärerna och på grund av perspektivet. Trots att den är vemodig till temat blir den på så många sätt vacker i mycket, och det tyder på en oerhörd författarskicklighet i min värld!

    SvaraRadera
  8. Men äsch, så glömde jag svara på alla i julstressen ... nåja, finns inte så mycket att göra åt det :/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...