onsdag 2 december 2015

(2 dec) Omslagsonsdag v549: grönt

Välkommen till Potatens adventskalender 2015, ett hopkok inlägg om sådant en bokpotat tycker är viktigt. För att samla poäng i jultävlingen ska du svara på frågan sist i inlägget. Läs mer här.

Idag blir det omslagsonsdag, var med du också och visa upp snygga gröna böcker! Och jag ser också att det sista inte är grönt, men det struntar jag faktiskt i, för det är nästan snyggast av dem allihop! ;]

 

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag under december blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Vilket tema det blir nästa vecka ser du till höger här, eller i det här inlägget.

gröna omslaggröna omslag 2

Veckans snyggaste är nog Isla and the Happily Ever after. Eller kanske Flugornas herre som jag hittade för en femma på secondhand i veckan och inte kan sluta tafsa på.

 


Dagens uppgift
Föga förvånande: visa mig ett tjusigt grönt omslag! Det snyggaste du kan hitta, antingen som en länk till goodreads eller liknande, eller som ett inlägg på din blogg. Länka i en kommentar nedan så jag och alla andra lätt kan hitta omslaget.
(Svara senast 2 december kl. 23.59. Mer information om tävlingen hittar du här.)

5 kommentarer:

  1. Här är en länk till det omslaget jag valde
    http://readandrepeat.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-gront.html

    SvaraRadera
  2. Mina omslag är kanske inte så snygga men de är gröna i alla fall.
    http://boklysten.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-v549-gront.html

    SvaraRadera
  3. Hmmm ... omslaget till Mamette är ju rätt så sött, och grönt ... så gillar jag faktiskt omslaget till rätt så nya Odinsbarn med. Men det jag genast kom att tänka på är till en bok som inte ens är utgiven: Vattnet drar heter den! Bokens sida på förlaget: http://www.dnok.se/Allmanlitteratur/Bocker/Barn-och-Ungdom/Ungdom/Vattnet-drar1/ Älskar att det är rätt så simpelt men ändå slående, och att hela serien kommer gå i samma stil! De kommer vara så snygga ihop! *-*

    SvaraRadera
  4. Här är omslagen i omslagsonsdagen och även omslaget jag valde för dagens uppgift.
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/12/omslagsonsdag-2-december-dagens-uppgift.html

    SvaraRadera
  5. En av mina favoritomslag som är ganska så gröna i alla fall, är helt klart följande: https://ielinashylla.wordpress.com/2014/11/01/skuggan-i-vaggen/. Jag gillar att omslaget är enkelt, stilrent, men samtidigt lite dovt och går bra ihop med berättelsen i sig (i form av att vara en barn-/ungdomsspökberättelse)... Liljekonvaljen har en viss relevans för berättelsen i sig också, vilket jag tycker är av vikt om den nu återfinns på omslaget (jag har varit med om att detaljer från framsidan ibland känns så malplacerade efter att ha läst ut boken)!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...