torsdag 23 maj 2013

OMSLAG: Albert Bonniers klassiker

Som bekant beställde jag hem Bonjour tristesse för att vara med i bokcirkeln på P1 - den kom idag så nu hinner jag läsa! :D Men det är inte det vi ska ta upp här, ni anar säkert vad saken gäller.

Albert Bonniers klassiker-utgivning har gått från att vara spretigt designad till att kittla omslagsnörden med sina kvartettutgivningar. Eftersom jag nu äger Bonjour tristesse vill jag ju ha hela den kvartetten (även om varken titlarna eller designen är någon favorit). Man är bra knäpp! Ser ni förresten att de tre första kvartetterna alla består av en blå, en röd, en grön och en gul bok? ^^ Lite synd att de frångått det med de senare, kan jag tycka.

omslag1omslag2omslag3

Lista över alla titlar.

6 kommentarer:

  1. Verkligen jättesnygga böcker!! Köpte Utvandrarsviten av Moberg i början på året och har hunnit läst första boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt pilla på dem i affären, men inte sett dem än - ser man baksidan av broderierna på insidan av pärmen?! :D För det är ju bara hur coolt som helst!

      Radera
  2. Gillar verkligen Bonniers tänk här med att ge böckerna nya fräsiga omslag! :-) Jag har några av dem, men grejen är ju att ha alla i varje "serie" egentligen. Tycker det är svårt när man har boken i ett annat format så vill man ha den här för den är snyggare. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, man är ju sån. Bara att köpa samma bok igen och igen och igen i olika utgåvor! Vad gör man inte för att få snyggt i bokhyllan :D

      Radera
  3. Fina de är och vad ha-begäret är stort :-S

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...