fredag 17 maj 2013

Ibland tycker jag om biblioteket lite extra

IMG_2155

Igår var det Stora Bokbytardagen, det hoppas jag att ni hade koll på :) Jag hittade ett bokbytarställe i staun, på stadsbiblioteket. Tyvärr inga böcker jag ville ha, men fick iallafall med mig en lånebok hem – äntligen har det blivit min tur i reservationskön! Måste säga att Berättelser från Engelsfors är både mindre och tunnare än jag förväntade mig, men det är ju inte hela världen när jag inte köpte den själv. Känner att jag är på väg ner i en lässvacka (har bara läst 123 sidor den här veckan) så ett seriealbum passar utmärkt! Den stora frågan är om jag kommer fatta vem som är vem, har som sagt haft svårt för att skilja på personerna i Engelsfors.

statsbiblioteket

Mer bibliotekskärlek: När jag satte mig i bilen upptäckte jag att de satt upp Grimm-grejer längs hela utsidan. Bra där! Även om jag tänker fortsätta hävda att 2012 var det riktiga jubileumsåret. ;]

Dessutom uppmärksammade biblioteksbloggen Bokstugan Shaun Tan tidigare i veckan. Bra där också!

5 kommentarer:

  1. SÅ satsigt! Önskar att mitt bibliotek kunde vara något mer engagerad i att hålla intressanta/re skyltningar, tävlingar, diskussioner, författarbesök etc.

    Nåja. Vi hade i alla fall två småbord med bytarböcker. (Även om det också var dåligt utbud - någon som dumpat hela Twilight-sagan.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man, älskling! Är du här?! Du har varit saknad ^^
      Det låg faktiskt Twilightpocket på bytarbordet här med, men jag tycker biblioteket sköter sig rätt hyfsat ändå :) Jag önskar mig däremot ett myaläscafé, naturligtvis med en stooor spännande bokbytarhög i ett hörn, ett ställe att bara sitta och läsa :} Fast nu är det ju sommar så då kan man ju sätta sig precis varsomhelst :D

      Radera
    2. Jag är här! Och tack, kära Elen - dina ord värmer. :-)

      Det tycker jag med att det låter som. För övrigt önskar jag mig exakt samma sak, åh. Det hade inte varit helt fel. Fast ja, sommar!

      Radera
  2. Ja, det är med Grimm-året är ju på ett vis en smaksak. "Kinder- und Hausmärchen" kom ju ut till jul 1812, men den blev väl inte en hit förrän året efter. Så det beror väl på hur man ser det där... Jag körde sagotema med mina steg 3-elever nu i januari till bröderna Grimms ära.

    SvaraRadera
  3. Jag fick inte heller något bytt i torsdags. Men kul att du fick med dig en bok hem ändå :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...