måndag 20 maj 2013

Hjälp sökes: Häxor och föllsedagspengar

Igår blev jag ännu äldre – bara sådär! (Hur? Va, nä…?! o_O) Nu sitter jag här med nävarna fulla med pengar och ignorerar olästhögen så gott det går. Jag ska alltså köpa böcker, men jag är på jakt efter sådana jag annars inte unnar mig. Vi talar om bilderböcker, serier och annat vackert. Jag tänker att ni har koll, så hjälp mig - vad ska jag köpa?!

föllseblomma

Fler bekymmer: Nu när jag avhjälpt min piratabstinens så kommer nästa intresse och pockar på uppmärksamhet. Det börjar bli dags för häxor! Någon som har några tips?

Jag har länge intresserat mig för häxor. Då menar jag inte häxor som i White Cat, Ögat över månskäran, Förhäxad eller Harry Potter (även om ingen någonsin kan få mig att ogilla McGonagall). Det jag är ute efter just nu rör sig nästan uteslutande om häxprocesserna, gärna fristående. Fattar ni vad jag yrar om? Hjälp mig i så fall, jag har ju ingen koll alls!

Beställde en bok på måfå igår när abstinensen kom krälande. Jag har läst idel positiva recensioner av Witch Child men vet egentligen ingenting. Dessutom har jag ju John Saturnall’s Feast som handlar om häxerier under häxprocesserna (om jag fattat rätt, läser aldrig baksidesbeskrivningar särskilt noga). Men jag vill ha mer, mer, mer!

6 kommentarer:

  1. Boktips åsido potaten... GRATTIS i efterskott. Kramar kramar

    SvaraRadera
  2. Då får man ju säga grattis, innan man går vidare till boktipsen! :P

    Jag har precis läst ut Burn Mark av Laura Powell som handlar en hel del om häxor och inkvisitionen i en alternativ modern verklighet. Ganska spännande faktiskt!
    Samt Djävulens Märke av Magnus Nordin slängar jag också in. Fast det är inte så mycket häxprocesser i den, men den handlar om häxor iallafall! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, tack - ska jag genast kolla upp! ^^

      Radera
  3. Farlig förmåga!! Tyckte jättemycket om den =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...