lördag 2 februari 2013

Sammanfattning: Januari 2013

Bokviftardags! Årets första månad är avklarad. Det blev en del böcker ändå; några halvbra, några heldåliga, några riktigt bra.

Totalt sidantal: 2339
(Klicka på bilderna för att komma till mina recensioner.)
Böckerna jag läste:



Ljudböcker (ca 12h 15min):

Olästhögen är utom all kontroll: +5
Detta innebär köpstopp, i den mån ett sådant är möjligt när bokrean rullar in… Men jag ska åtminstone lägga band på mig själv, jag lovar!

Bäst: Harry Potter and the Chamber of Secrets. Det är lite ledsamt att en omläsning av en bok som visar sig vara sämre än jag mindes den ändå är månadens bästa läsning. Men det var mycket som var rätt slätstruket i januari och Harry Potter är alltid Harry Potter.

Sämst: Beautiful Creatures. Helt klart en besvikelse. Om ni gillar den – trevligt för er! Men det gör dessvärre inte jag. Mer om detta dyker det upp i en recension/bokcirkeldiskussion nångång framöver. Bokcirkeln var planerad till mitten av februari men eftersom jag redan läst ut boken ville jag ha med den i den här sammanfattningen.

* * * * * * *

Kreativiteter i januari

tavlor
stjärnbollar

Inför februari: Jag har alltså hittat tillbaka till tjockisböcker – känns bra! I februari lär det bli mer av den varan när jag sätter tänderna i fif och idkar köpstopp. (Förhoppningsvis.) Imorgon (söndag) ska jag försöka visa er min omorganisering av bokhyllan i ett lamt försök att tvinga mig själv att ta tag i olästhögen. Dessutom borde det bli tävling på bloggen och en bookshelf tour innan mars nosar i buskarna.

Det var min månad!

12 kommentarer:

  1. Alltså Elen hur vackra är inte ögontavlorna!!!

    SvaraRadera
  2. Dina videos är alltid så trevliga, riktigt roliga att titta på!

    SvaraRadera
  3. Man blir alltid så glad av dina trevliga bokvideos. Dom är så bra! Oj vilka fina tavlor du gjort! Verkligen supersnygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, känns jättebra att jag börjat rita igen (inte gjort på 5-10 år), dock är det svårt att rita och läsa samtidigt ;)

      Radera
  4. Hej! Nu ska jag kommentera här för första gången - tror jag iaf... - fast du funnits i min RSS-läsare ganska länge. Eftersom jag själv aldrig i livet skulle våga mig på att göra videoblogg - måste jag helt enkelt hurra lite för dig som gör't!

    Själv älskar jag korta berättelser, och var ganska förtjust i "Alla mina vänner...", men jag blir lite extra fascinerad av din fäbless för tjocka böcker - och nästan 2400 lästa sidor på en månad?! Jösses...! Jag kallar mig boknörd, fast jag läser väl knappt så mycket på ett år... (Eller okej, jag brukar klämma några Stephen King på semestern, så visst, då kommer man upp i sidkvoter, förvisso...)

    Grymt imponerad alltså - både av kvantiteterna och videobloggen! (Och Flight + Kyckling med plommon kommer nog bli de närmast uppkollade böckerna härifrån, tror jag - tack för tips!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dig har jag då inte sett häromkring förr. Goddagens och välkommen till min enkla boning!

      Jag satt faktiskt igårkväll och kollade igenom mina första videor och slogs av hur timid jag var. En av anledningarna till att jag började vlogga (och en stor anledning till att jag var livrädd när jag la upp första videon) var att jag sedan högstadiet varit väldigt tyst. Riktigt jäkla spiktyst! Jag har varit medveten om detta och verkligen velat ta mer plats, men jag har aldrig riktigt vågat. Med mina vlogginlägg känns det som att jag äntligen kan göra det. På bara ett halvår kan jag märka en rejäl skillnad. I liten skala, men ändå ^^

      Haha, angående sidantalet kan tilläggas att jag är sysslolös och dessutom något fanatiskt lagd ;D Jag har alltid något jag gräver ner mig i, just nu råkar det vara läsning.

      Radera
    2. Kan rapportera att jag nu gjort bokbeställning - Kyckling och plommon, Persepolis (eftersom jag nu inte läst den heller) och så Flight från Amazon. Har lite grand missat grafiska-romaner-grejen, så nu blev det tre på ett bräde här - blir kul att se om jag fastnar! Än en gång tack för tips!

      Jag är inte särskilt timid av mig, men det där med att fastna på film är något av ett trauma för mig, allt sedan en kurs i muntlig framställning på högskolan - jag är skåning och hade flyttat JÄTTELÅNGT, ända till Växjö, för att gå på högskola. Nästan allra först kom den där kursen - med videoinspelning. Och jag hade - insåg jag den hårda vägen - aldrig hört eller tänkt på min dialekt förut... Skräckupplevelse, säger jag! Så vlogga får andra göra, jag håller mig till att skriva jag! (Och du gör't bra, det var egentligen hela poängen!)

      Radera
    3. Usch, vad trist med din dialekt. Själv har jag varit stolt dialektnörd halva mitt liv :] Jag brer stolt på med min blekingska, men det är lite störigt när folk inte hör vad jag säger.

      Hoppas jag inte lurat på dig något du inte kommer gilla. Persepolis var faktiskt den första grafiska roman jag läste. :) Du måste se filmen med, den är ännu bättre!

      Radera
  5. GRYMT snygga tavlor... så galet fina alltså!
    Blir lite sugen på att med göra sånna här video-sammanfattningar, får se kanske gör det för februari ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...