tisdag 12 februari 2013

Bokrea 2013: Adlibris

Sist ut! Sen ska jag återgå till mina vanliga ogenomtänkta inlägg, jag lovar ;) Nu är hursomhaver även adlibris bokrea förbokningsbar. Tog två timmar att gå igenom och resulterade i en beställd bok. Hmm, inte mycket…

 

Klappa händer små av Dan Rhodes
Det var den här jag beställde. Den har hängt på min önskelista länge, länge nu utan att det blir av. En ungdomsbok som fått fin kritik både här och där.
adlibris reapris: 39 kr


 

Kaninhjärta av Christin Ljungqvist
Här behövs nog ingen ingående beskrivning, den är välkänd i bokbloggarvärlden. Mitt eget intresse är ganska ljummet men för den som vill är ju inte 45 kr så farligt för danskt band.
adlibris reapris 45 kr


 

Den krympande hustrun av Andrew Kaufman
Uppläst av Morgan Alling. Många har ju fallit för den här men jag brukar inte hinna gilla korta berättelser innan de tar slut. Kanske lättare och mer utdraget med ljudbok?  Jag ska fundera på saken.
adlibris reapris: 45 kr


 

Alkemisten av Paulo Coelho
Jag läste denna och Elva minuter utan att bli mycket mer än uttråkad, men den här boken är fysiskt riktigt fin! Gillar ni Coelho, Alkemisten eller är lagom nyfikna så kanske ni ska ta er en titt?
adlibris reapris: 55 kr


Övrigt
Svenska folksagor
var en tia billigare här än på maxi: 119 kr.

 

Det var väl det hela, eller har jag glömt någon nätbokrea? Jag vet inte om jag har blivit kräsen eller om rean är dryg. Sammanfattningsvis känns den sämre än fjolårets, och det är illa för bokrean 2012 kändes också tunn. Flest böcker förbokade jag i år på Maxi – bara en sån sak! Inte ska väl en stormarknad vara bäst på bokrea, det är ju fel! D:

Nu är det bara att avvakta några veckor och sätta klockan 26 februari. Här ska det gås upp tidigt och åkas runt i staun på bokjakt. Hoppas att de riktiga fynden dyker upp då och att vi ses i bokbergen!

 

Bokrea 2013: Bokus | Bokrea 2013: CDON | Bokrea 2013: ICA Maxi | Bokrea 2013: Bokia

* * * * * * *

10 kommentarer:

  1. Jag förbokade på maxi också, egentligen fanns det fler böcker jag ville ha men tänkte att jag kommer ju beställa lite från adlibris, bokus och cdon så det fick räcke med dom fyra. Nu efter att ha sett alla så skulle jag beställt fler från maxi. blev två böcker från bokus. Riktigt dåligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Maxi hade oväntade titlar riktigt billigt. Resten är bara besvikelse :(

      Radera
  2. Okej jag skulle inte handla något på bokrean men nu när du tipsade om Kaninhjärta var jag bara tvungen att lägga en beställning. :-)

    SvaraRadera
  3. Haha tyckte också bäst om Maxis rea ;)

    SV: Men jisses.. har mailat dem så får vi se.

    SvaraRadera
  4. Klappa händer små läste jag för någon månad sedan. Den var riktigt riktigt bra. En bra blandning av creepy och sorgligt skulle jag säga.

    SvaraRadera
  5. Jag är lite besviken på årets rea måste jag säga. Var inte så jättemycket att hurra för. Hoppas man hittar bra böcker i bokaffären :)

    SvaraRadera
  6. SV: Hehe, ja de skrev att de skulle skicka något som plåster på såren :) Hoppas bara inte det är fler som sitter och väntar på sina böcker.. det var ju ett tag sen nu liksom. Hoppas böckerna är bra i alla fall :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...