måndag 4 februari 2013

Hunden efter håren #6

Det här börjar bli en måndagstradition: Hunden efter håren är en serie inlägg där jag visar upp de snyggaste bokomslagen från mina upptäcktsresor.

om1om2om3

Jag hittar omslag lite varstans: St. Lucy’s Home For Girls Raised By Wolves  via Book Cover Archive | Vi möts igen via Lyrans Noblesser  | The Devil’s Ribbon  via Vår Bokvärld | Destiny, Rewritten  via About Happy Books | May B via Schitzo-Cookie’s Bokblogg | Tuppen och havet via CastleFlax | That Time I Joined the Circus via About Happy Books

Dagens oddball är helt klart One Red Paperclip: Or How an Ordinary Man Achieved His Dream with the Help of a Simple Office Supply. Den sanna berättelsen om hur en man som vill få ut mer av livet byter grejer med omvärlden, från gem till hus i bara fjorton byten. Jo, faktiskt. (goodreads och wikipedia)

På tal om byteshandel: Här har ni goe Hasse. Och ja, naturligtvis kan jag texten, annars hade ju inte nördiga jag varit nördiga jag. Eller kan t o m gul ballong, versionen på vårt IKEA-kassettband gick inte hela vägen till pillerburk ;) Barncensur!

6 kommentarer:

  1. Gör som på Facebook och klickar på gilla-knappen här :-)

    SvaraRadera
  2. Destiny, Rewritten, The peculiar (som jag har haft ögon på länge, ska köpas snart!) The one and only ivan var mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Peculiar är grymt snygg, jag har också varit på väg att köpa den ett tag men tycker inte den låter jättespännande.

      Radera
  3. Så sjukt snygga omslag! Älskar Mr Fox-omlaget - vill ha den som tavla här hemma!

    Svar: Tack, jag försöker men än har virusen kontroll över min kropp :(
    Jag tyckte att alla böckerna var bra, men ja, mindre doser dystopi i taget blir bra :)
    /Cilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...