tisdag 12 februari 2013

Bokrea 2013: Bokus

Bokus tur! Här blev två böcker beställda. Två böcker som jag länge velat läsa för 60 kr+ irriterande frakt. Efter att jag skickat iväg beställningen kom jag på att jag nog skulle slängt in en bok till (och därigenom kommit över gränsen för gratisfrakt) men när jag skulle ändra min beställning står alla böckerna som för sent att avbeställa. Ursäkta? o_O Det är en förhandsbokning som inte skickas förrän om två veckor. Sur blev jag. Icke att jag beställer den där boken från bokus nu. Pytt.

 
Resan till landet Längesen av Elsa Beskow
Minns ni när jag skrev om Elsa Beskow och tänkte tillbaka? Det var den här boken! Vill ha, vill ha, vill ha! Dock kartonnage, men strunt samma. Jag blev tydligen så exalterad av att hitta den här att jag beställde den från både bokus och adlibris. Ojdå! ~~
bokus reapris: 35 kr


 

Sargassohavet av Jean Rhys
När jag läste Jane Eyre blev jag irriterad på karaktärerna och ville läsa Wide Sargasso Sea. Nu finns den svenska översättningen Sargassohavet billigt i stor(?)pocket. Beställd!
bokus reapris: 25 kr


 

Axolotl roadkill av Helene Hegeman
Den här vet jag ingenting om, den kanske är apdålig. Men en bok med en axolotl på framsidan förtjänar ändå lite uppmärksamhet. Dessa kryp är för jäkla coola!
bokus reapris: 39 kr


 

Emmanuelle av Emmanuelle Arsan
Hörrninini, det finns så mycket erotisk litteratur som är bättre än Fifty Shades. Den här t ex (har jag hört, inte läst än). Inte jättebillig, men se det som dagens allmänbildande åtgärd. Det var alltså den här som jag försökte köpa men nu får klara mig utan. –muttr-
bokus reapris: 59 kr


Övrigt
Harry Potter, femte och sjätte boken för 19 kr/st, som vanligt på rean. Men givetvis finns aldrig de böcker jag saknar (1,3,4).
Syskonmakaren är billig, 39 kr inbunden. Den ska vara riktigt bra, har jag hört.
Av och till Satie: En brevbiografi funderar jag på att beställa, hans musik är så underbar och jag vill veta mer. 25 kr
Fragment var billigare här än hos Bokia: 125 kr. Värld av is var billigare än på maxi: 79 kr.

 

Är vi imponerade eller irriterade? Jag tycker bokus, cdon och adlibris är ungefär lika dåliga på att rea ut bra ungdomsböcker och undrar fortfarande var alla engelskspråkiga böcker tagit vägen. I fjol hittade jag massor, i år har jag inte köpt en enda.

 

Bokrea 2013: CDON | Bokrea 2013: ICA Maxi | Bokrea 2013: Bokia | Bokrea 2013: Adlibris

* * * * * * *

4 kommentarer:

  1. Jag håller med om att utbudet är ganska dåligt i år. CDON hittade jag inget jag ville ha på. Det blev en del på Adlibris, men inget jag är extatisk över. Liksom du säger så undrar jag, var är alla engelskspråkiga böcker?

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med! Hittade endast en bok på engelska, Wither, och den har jag redan så det var ju inte så stor idé :P Förra året har jag för mig att cdon hade massor av bra titlar, men iår hittade jag ingen jag ville ha där :(

    SvaraRadera
  3. Årets rea är faktiskt inte så bra jämfört med tidigare vilket är jättetråkigt :(
    Såg också Emauelle och blev lite nyfiken! Synd att du inte fick med den i din beställning och håller med om att fraktgränsen är super irriterande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har velat läsa Emmanuelle länge nu, Magnus Utvik verkar nämna den varje gång det pratas erotisk litteratur i Gomorron Sverige. Det tar jag som ett gott tecken :]

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...