fredag 10 januari 2014

Bästa bokminnet 2013

londonplanes

London, maj 2013.
   Det är mindre än en månad sedan farfar dog, begravningen är avklarad och jag är långt, långt hemifrån. Här finns ingen skog att försvinna in i, något jag annars gör varesig hjärnan känns slö eller uppskruvad. Jag har efter två dagars gruppvandring och solbränna fått en skuggig stund helt för mig själv i London.

piccadillypotat

Så här sitter jag vid Piccadilly Circus och läker mina sår med en bok. Men boken är inte viktig, boken är egentligen bara en förevändning för att få sitta och tänka på ingenting alls mitt bland allt folk; att få vara bara jag, alldeles för mig själv.

 

Har du något bokminne från 2013 som sticker ut?

7 kommentarer:

  1. Hejsan du har blivit taggad av oss, antar du utmaningen att svara på 35 frågor om böcker 2013!? =)

    SvaraRadera
  2. Vart bor du? :) Du behöver inte skriva stad du kan skriva tex "småland" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karlskrona, det är ingen hemlighet :) vem undrar?

      Radera
  3. Linda heter jag :) jag tycker du verkar vara en härlig och snäll person :D sen var jag nyfiken var dialekten kom ifrån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, på så vis. Det är blekingska rakt igenom, alltid bott här.

      Radera
    2. Och tack, det värmer! ^^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...