onsdag 1 januari 2014

Omslagsonsdag #25 läst 2013

God fortsättning på det nya året! Tack till alla som varit med och omslagsnördat sig här, goa är ni. Dags att lägga 2013 till handlingarna genom att smälla på med de snyggaste böckerna vi läste förra året.

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras (förhoppningsvis) på Bokpotaten på söndag. uppe till höger.

book-covers-2013-2book-covers-2013-1

Veckans snyggaste utgår – jag är ju kär i alla här. Verkar som grönt var bästa färgen 2013 :]

Vilket omslag är din favorit?

20 kommentarer:

  1. Min favorit är nog Breadcrumbs, men jag gillar de andra också! Så fina! :D

    Här är mina omslag:
    http://serieboken.wordpress.com/2014/01/01/omslagsonsdag-snyggaste-lasningen-2013/

    SvaraRadera
  2. Vill börja med att önska dig en god fortsättning på det nya året. Jag tycker att omslaget till Among others är oerhört vackert!!

    Svårt att välja omslag, Men så här fick det bli:
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2014/01/omslagsonsdag-25-last-2013.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas 2014 blir bättre än 2013!
      Det är en sån bok jag kan ta ner från hyllan och bara klappa lite på när jag känner mig oinspirerad :)

      Radera
  3. Jag tycker om omslaget till Jellicoe Road lite extra mycket. :) Här finns mina omslag:
    http://inutienbok.blogg.se/2014/january/omslagsonsdag-25-snyggaste-lasningen-2013.html

    SvaraRadera
  4. Så fina :) fiddlerböckerna är nog de jag tycker är snyggast men alla är fina.

    Mina omslag:
    http://bokfrossa.wordpress.com/2014/01/01/2698/

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen förtjust i The perks of being a wallflower!

    Här är mina - det blev visst rätt många...

    http://annzah.com/2014/january/omslagsonsdag-25-snyggaste-lasningen-2013.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många fina böcker låter väl inte fel :}

      Radera
  6. Jättefina omslag. Jag gilar The Fiddlers Gun-böckerna.
    Här finns några av mina
    http://boklysten.blogspot.se/2014/01/omslagsonsdag-25-last-2013.html

    SvaraRadera
  7. Fiddlers green och Fiddlers gun är väldigt snygga.
    Här kommer några av de fina omslag jag läst i år:
    http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2014/01/omslagsonsdag-25-tema-last.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är dessutom snygga inuti, på ett tillbakadraget sätt. Särskilt första boken som har deckled edges. Åh, så granna! ^^

      Radera
  8. Tides tyckte jag var vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte den pga. omslaget - så snyggt :)

      Radera
  9. Flight är min favorit! :)

    http://skrivande.blogspot.se/2014/01/omslagstema-last-2013.html

    SvaraRadera
  10. Grönt är skönt! Favoriten är nog Jellicoe Road. Träd är ju så fint, eller siluetten av träd, speciellt greniga och spretiga träd. Men dom med löv är ju fin dom med. Jag gillar träd, på bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar träd, att klättra i, att stå under när det regnar, att lukta på en varm vårdag :]

      Radera
    2. Att klättra i, tills man inser att man inte kommer högre men kan inte komma ner. Grenen man står på börjar knaka sen ligger man på marken och där stannar jag. På marken med båda fötterna på jorden, inte i ett träd. Det där har aldrig hänt mig, men utifall att så stannar jag på marken. :)

      Radera
    3. Men tänk hur annorlunda världen ser ut när du sitter där uppe! :D Och du ska ju inte klättra i nån klen liten buske - upp i en frisk bok med dig! ;)

      Radera
  11. Så, nu är mitt inlägg på plats också, nästan en vecka senare... :) http://bokslut.blogspot.se/2014/01/omslagsonsdag-25-last-2013.html

    SvaraRadera
  12. Nu får du sluta frestas med Among Others. Du får mig att vilja läsa den bara baserat på det vackra omslaget :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är väl bra? :} Kanske borde du ge den en chans nån gång, den är rätt långsam och sf-nördig, men jag tyckte den var redit fin även inuti.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...