torsdag 30 januari 2014

Nätsnubblerier #8 shelfie, stafett och TFiOS

Nätsnubblerier är en serie inlägg som innehåller blandad kompott av det jag snubblar över i den förundrande värld vi kallar internet. Och nej, det har inte alltid med böcker att göra.

 

Idag blir det shelfier i mängder, bloggstafett och trailern som fick tårarna att rinna.

Vi börjar med tårarna
TFiOS-trailern, vad ska man säga? Jag inser att du förmodligen redan sett den minst femton gånger (min bloglovin-feed hade igår 5 inlägg om trailern i rad och fler har ploppat upp under natten) men jag måste bara få säga en sak: jag grät inte när jag läste boken; jag blev inte tokkär i Gus; jag behövde inte samla ihop mig när boken var slut. Men när trailern tog slut satt jag och snyftade för mig själv. Det gäller att ta med sig många näsdukar när den äntligen dyker upp på biograferna i sommar.

Okay? Okay.
[och vips så gråter jag igen]

 


Mer John Green
Bonnier Carlsen kontaktade mig eftersom de anordnar bloggstafett om Pappersstäder i februari. Har du inte läst boken än kanske det därför börjar bli dags? Själv sparar jag lite till på den eftersom det inte blir min tur att stafetta förrän i slutet av månaden. Men boken verkar bättre än jag hade fått för mig, hoppas på något bra!

Haka på ni som önskar, läs mer här och anmäl er hos praktikant Green.

 

 

Shelfie-dags!
Klantig som jag är blandade jag ihop datumen och missade därför deadlinen hos Ugglan & boken (kolla in länkarna i kommentarerna där för fina bokhyllor) men det hindrar ju inte att jag lägger upp lite bokhyllebilder ändå. Här kommer hyllorna med mina lästa pocketböcker där färgkodningen för tillfället gett vika för storleksordning och genreindelning – håll till godo! :)

shelfie5shelfie1
shelfie2shelfie6shelfie4shelfie3

Ursäkta den dåliga bildkvaliteten, jag hittar inte laddaren till min kamera och får därför överleva med ajFånen… Bättre bilder utlovas när batteriet är laddat igen! Och nej, jag dricker inte Kool-Aid, jag använder det för att färga garn ;]

Hur ser dina bokhyllor ut?

3 kommentarer:

  1. Åh the Fault in our stars. I cant wait.

    Och ååååh vilka fina bilder på dina bokhyllor. Mums!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bokhyllebilder! Och synd att du missade deadlinen...

    SvaraRadera
  3. Mina bokhyllor är framväxande just nu... Jag har plockat upp böcker lite hipp som happ, men ska väl så småningom alfabetisera dem...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...