tisdag 28 januari 2014

30 sekunder per bok

Vissa böcker läser man utan att de riktigt fastnar, sedan ligger de och väntar och väntar på att bli recenserade. Vissa böcker har man helt enkelt inte så mycket att säga om… Det börjar bli jobbigt att se den där högen, så nu gör vi såhär: 30 sekunder per bok – det är dags för minirecensioner med potaten.

 

 


(0:32) Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
(Harry Potter #3)
J.K. Rowling | goodreads | adlibris bokus cdon

Underbar, en femma, inte mycket mer att säga. Årgh! ^^



(1:01) The Ocean at the End of the Lane
Neil Gaiman | goodreads | adlibris bokus cdon

Fint skrivet men berättelsen kändes liten och tempot var väldigt lågt.



(1:32) Saga, Volume 2 (Saga #7-12)
Brian K. Vaughan & Fiona Staples | goodreads

Älskade första boken och denna är inte riktigt lika bra, inte lika skruvad men jag trivs och vill ha fortsättningen nu på en gång! (Kommer i maj 2014.)


sherlock
(2:00) Baskervilles hund och andra berättelser
Arthur Conan Doyle | goodreads + goodreads

Väluttänkt och lättare att läsa än jag trott, men inte min grej. Saknar dessutom Lover Boy (se höger). Blir nog nytt Sherlock-maraton vilken dag som helst nu – nam, nam!



(2:28) Fallvatten
Mikael Niemi | goodreads | adlibris bokus cdon

Inte vad jag väntat mig, trodde det skulle vara mer om precis efter katastrofen. Fann att jag inte brydde mig om folk så särskilt :/



(3:06) Coram Boy
Jamila Gavin | goodreads | adlibris bokus cdon

Första halvan känns som en upptakt och ger oss de svar som karaktärerna sedan spenderar andra halvan åt att lista ut. Brydde mig inte om ungarna, särskilt inte överklasskidsen.



(3:51) Lille prinsen
Antoine de Saint-Exupéry | goodreads | adlibris bokus cdon

TBR-vinnare, januari 2014
Jag är kanske för lik huvudpersonen, vi tänker likadant och därför föll jag inte. Kort, snabbläst och lite trevlig.



(4:25) The Miraculous Journey of Edward Tulane
Kate DiCamillo | goodreads | adlibris bokus cdon

TBR-tvåa, januari 2014
Förutsägbar berättelse om en egoistisk kanindocka som lär sig älska andra. Fina illustrationer och lite söt. Gillade.


 

 

Nämen, det var ju fort gjort. Vidare mot nya äventyr!

8 kommentarer:

  1. Fallvatten har jag nog tänkt läsa någon gång framöver. Få se om jag gillar den!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med mycket läsning! tack för mysig video!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack :) Ja, januari har varit en riktigt bra läsmånad så långt.

      Radera
  3. Jag är nyfiken på Fallvatten. Får nog bli till att läsa den :)
    http://micronovell.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska, helt klart läsvärd :)

      Radera
  4. Smart med minirecensioner. Kanske snor idén :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör så, det gick ju rätt smidigt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...