tisdag 14 januari 2014

Obokigt: The Drawing Jar

Till alla kreativa hjärnor därute; nu har ni 11 dagar på er!
  
Grejen är denna: jag är lat och jag är banne mig inte den enda. Castleflax och jag har grunnat på hur vi tillsammans ska komma igång och rita igen (trots att vi inte bor på samma ställe längre) och nu verkar det vara något på gång - 2014 ska bli ett kreativt år, ett år när vi sätter fart på varandra och gärna även på er. Så kom nu och lek!

 

Introtext från instagram: Haka på mig och @castleflax 2014! Den förste varje månad dras två teman från The Drawing Jar, sedan är det dags att skapa och lägga upp minst en bild här på instagram, vi har deadline den 25:e. Det behöver inte bli bra, det behöver bara bli något. I januari är det trollkarlar och fordon som gäller, så rita/måla något baserat på det ena, det andra eller båda. Stil och teknik är helt valfritt. Få nu tummen ur och glöm inte att tagga med #thedrawingjar

 

Det viktiga är alltså att man gör någonting, inte att det blir ett nytt mästerverk. Prestationsångesten kan ta sig nånstans!!! Eftersom burken bor hos mig kan det vara idé att följa tuberosum (mig), vi samlas annars under taggen #thedrawingjar
   Varför ska du haka på? För att lat talang aldrig kan slå hårt arbete. Vi behöver öva, vi behöver använda den skicklighet vi har, vi behöver utvecklas och bli bättre.

Så kom och haka på! Våra första två teman går ut om 11 dagar, det är alltså fortfarande gott om tid att knåpa ihop något. (Jag har själv inte börjat än.) Här är några bilder från deviantART som eventuell inspiration den här månaden.




Alla bilder kommer från deviantART, klicka på dem för att komma till originalen.

 

thedrawingjar

Januaris teman är alltså trollkarlar och fordon. Klara, färdiga, gå!

 

(Har du förslag på teman går det bra att skriva dem här eller på instagram, om både jag och Castleflax tycker din idé är bra så hamnar den på en lapp i burken.)

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Jag ska tipsa mina konstnärliga ungdomar om det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör gärna det, ju fler desto bättre :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...