söndag 26 januari 2014

TBR: fakta i februari 2014

Januari rinner iväg, hej vad det går! Nu är det snart dags att ta ett stort faktabett i olästhögen – häng med på fakta i februari alla som känner sig manade! Målet är att läsa de där små tegelstenarna som bara står, det är alltså främst faktapocket som gäller – inte kaffebordsböcker. (Fast den regeln struntade jag ändå tydligen själv i, så man gör ju som man vill.)

 

 

Böckerna
(0:40) Höger hand, vänster hand goodreads
(1:22) SKA LÄSAS! Koltrasten som trodde att den var en ambulans goodreads
(1:51) Konsten att vara kvinna goodreads
(2:11) SKA LÄSAS! Sällsamma ögonblick i svensk natur bokia
(2:50) SKA LÄSAS! Language Myths goodreads
(3:52) The Language Instinct goodreads
(4:33) Vill, vill, vill! Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee goodreads
(5:20) Vill, vill, vill! Stora döden goodreads
(6:07) Vill, vill, vill! The Immortal Life of Henrietta Lacks goodreads

 

Vilken faktabok ska potaten grotta ner sig i först?
 
pollcode.com free polls 

 

I februari blir det alltså en faktasatsning här på bloggen med lite olika inlägg på temat, då dyker även mina recensioner av julklappshögens två starkast lysande stjärnor upp. Kan du gissa vilka det är? Grymt bra böcker!

Har du faktaböcker stående? Häng med!

2 kommentarer:

  1. Får jag tipsa om en bok till nästa gång det är dags för faktaböcker? Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt av Oliver Sacks är hemskt bra!

    Av de här ovan skulle jag nog välja Koltrasten. Sådant tilltalar mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset - ska kollas upp! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...