onsdag 18 april 2012

I hyllorna: N

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven N. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

___   _

Nn

böcker på N

Nalle Puh av A A Milne och E H Shephard.  Jag hoppas verkligen inte att någon ingående beskrivning behövs av Nalle Puh. Icke att förväxlas med Disneys version, där Nasse är mer rädd än självisk och det plötsligt dyker upp en sork (inget ont om Sorken!), men detta är originalet. Med Shephards underbara illustrationer i en jättefin samlingsvolym med luftig layout och fina färgtryck. Jag blir kär varje gång jag ser den här boken stå i hyllan! <3

Never let me go av Kazuo Ishiguro. Tipsad om denna av favoritläraren på BTH, så det är klart jag gick hem och köpte den. Men den fastnade inte riktigt och jag känner såhär några år senare att det börjar bli dags att ge den en ny chans. Hoppas jag ska hinna med det snart :)

Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige av Selma Lagerlöf. (Detta är en förkortad version full med illustrationer.) Minns ni när geografilektionerna handlade om landskap och residensstäder? Det enda stycke i Lagerlöfs historia som verkligen satt sig sen skoltiden är det enda stycke som jag egentligen inte hade behövt lägga på minnet, för jag vet ju var Karlskrona ligger, vem som grundade staun och hur hans underläpp ser ut… Jo, jag bor här. ;)

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd, Ee, Ff, Gg, Hh, Ii, Jj, Kk, Ll och Mm.

1 kommentar:

  1. Nalle Puh boken såg väldigt mysig ut. Är dock uppväxt med lilla rädda Nasse så hade varit kul att läsa om den "riktiga" :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...