söndag 1 april 2012

Nätsnubblerier

Trillade in på Massolit Förlags facebooksida och upptäckte att de där skrivit “Ibland ramlar man över en extra entusiastisk recension" och länkat till mina nörderier om Fallet med de försvunna böckernas fysiska egenskaper ;) Kul att nån läser!

Uppföljaren kommer nu i mitten av april och jag är lite smått exalterad och hade gärna lagt rabarber på ett recensionsexemplar. Men hur gör man? Kom igen nu, ni underbara bokbloggare som råkat hamna här, hjälp en vilsen potatis!

 

“Det gör mig lite ont att folk är så misstänksamma av sig. Att de verkar tycka att blekingskan är en sån ointressant och obetydlig dialekt.” Jag trodde nytit var ett redit ord, som alla kände till… Men nu vet ni ju! ;D

Detta har kanske inget med böcker att göra, men en språklig böjelse jag har innefattar dialekter i största allmänhet och Fredrik Lindström i synnerhet. Svenska dialektmysterier handlade i veckan om hur vi på bokpotaten låter när vi pratar – kolla in det! Som karlskronit tycker jag att alla som uppmärksammar blekingskan (och inte kallar oss skåningar!) förtjänar några rader och en internetkram eller två. <3 <3 <3

 

Övrigt som bör nämnas är att det i flera veckor varit vajsing på internetanslutningen häromkring, så det har dessvärre blivit lite långt mellan blogginläggen. Störigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...