söndag 29 april 2012

I hyllorna: P

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven P. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

_   ___   ___   _

Pp

 böcker på p2

Pettson och Findus av Sven Nordqvist. Som jag älskar Sven Nordqvists böcker! Vill ha dem allihop…! –hinthintnudgewink!- Saknar även fina böcker om Mamma Mu i mina hyllor. ‘Nuff said.

Persepolis av Marjane Saprati. En självbiografi i serieformat, om en flicka som växer upp i Iran, driver runt i Europa och kommer tillbaka. Detta är en fin samlingsvolym med hela berättelsen (såvitt jag vet). Även en animerad film, prisbelönad i Cannes och nominerad till en Oscar. Se den! Faktiskt bättre än boken.

böcker på p1

The Photographs från National Geographics. Minifotobok som jag ventilerat ordentligt i ett gnöligt inlägg.

Photoshop CS för digitalfotografer av Scott Kelby. Den här är välläst! Kelby skriver jättebra och visar så man förstår. Den här hjälpte mig behärska Photoshop när jag spenderade dagarna med att redigera fotografier för några år sedan :)

böcker på p3

Pojkarna av Jessica Schiefhauer. Augustprisvinnare från 2011. Föll för idén men tyckte att det saknades något när jag läste… Min recension här!

Potatis av Sandra Leigh Draznin. Spontan gåva jag fick av en kompis när vi strosade runt på bokrean – jag kan ju inte kallas potatisen och inte ha en potatisbok ;)

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd, Ee, Ff, Gg, Hh, Ii, Jj, Kk, Ll, Mm, Nn och Oo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...