måndag 23 april 2012

Bokbloggsjerka 20-23 april: När är det nog?

 

Här kommer mitt bidrag till Annikas bokbloggsjerka där uppgiften lyder som följer:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte tilltalar dig över huvud taget?

 

Visst är det skönt med en fråga man kan svara på? :) 60 sidor! Varför? För att Jessika Gedin sa det (jag tror åtminstone att det var hon – minnet är som det är) och jag höll med om att det var rimligt. Däremot är jag väldigt tjurskallig och vill gärna läsa klart när jag väl börjat, så det är inte många böcker jag gett upp om. Ett undantag blir nog tyvärr A Clash of Kings, den är bara för lång. Trots att jag gillar det jag läser börjar jag inse att jag nog får nöja mig med 500 sidor och hålla till godo med TV-serien istället.

1 kommentar:

  1. SV: Duktigt av dig att skirva CV i alla fall, något jag egentligen borde göra också *ops!* Trevligt med nya böcker dock men förtsår rastlösheten utan någon!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...