onsdag 21 januari 2015

Omslagsonsdag #75 Hunden efter håren

Nu blev det såhär igen, för livet rusar på och potaten hinner inte alltid med. Men det gör ju inte så mycket när man hela tiden snubblar över snygga bokomslag att dregla över. Idag är temat alltså fritt - vilka snygga böcker vill du visa upp?

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras (förhoppningsvis) på Bokpotaten på söndag, uppe till höger.

heh1heh2

Veckans snyggaste får nog bli I’m the King of the Castle, men jag hade kunnat välja i princip vilken utan att få dåligt samvete :}

Vilket omslag är din favorit?

8 kommentarer:

  1. Sword och The Scorpio Races (som är riktigt bra) röstar jag på!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också The Scorpio Races. Mina omslag finns här http://boklysten.blogspot.se/2015/01/omslagsonsdag-75-hunden-efter-haren.html

    SvaraRadera
  3. Åh, så mange vakre omslag. Min favoritt er First Frost. Kanskje fordi jeg har lest to bøker av denne forfatteren tidligere og simpelthen elsket dem :)

    SvaraRadera
  4. Wow vilka gudomligt fina omslag. Så svårt att välja favorit, men jag tror ändå det blir Moby Dick.

    Här har du mina omslag för veckan:
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/01/omslagsonsdag-75-hunden-efter-haren.html

    SvaraRadera
  5. The Scorpio Races är så himla snyggt.

    Mina omslag finns här: http://lacrimamens.com/blog/omslagsonsdag-75-hunden-efter-haren.html

    SvaraRadera
  6. Jättefina omslag! Jag gillar omslaget till Sword! Enkelheten och den tecknade stilen får mig att vilja läsa boken! :)

    Här är mina omslag: http://inutienbok.blogg.se/2015/january/omslagsonsdag-75-hunden-efter-haren.html

    SvaraRadera
  7. Oj, jag gjorde fel ser jag nu men det gör nog inget hoppas jag:). http://nakit.webblogg.se/2015/january/omslagsonsdag-blatt.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädå, du har inte gjort fel - det är jag som är sent ute :] Ursäkta!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...