onsdag 14 januari 2015

Omslagsonsdag #74 tjusiga köp

Man är väl för jäkla dummer ibland, men jag fortsätter att köpa böcker för att deras omslag är fina (ofta utan att egentligen ha ens ett hum om vad de handlar om). Utfallet är lite ojämnt: ibland är det en besvikelse när jag väl läser den, ibland är det en ny favorit.
   Idag har jag letat reda på nio böcker jag köpt mer eller mindre (eller snarare HELT!) pga. deras fina omslag: tre favoriter, tre godkända och tre besvikelser (i den ordningen). Om du är nyfiken så klicka på bilderna och läs mina recensioner :)

Standardintro: Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om.
   Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om. Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras (förhoppningsvis) på Bokpotaten på söndag, uppe till höger.



Veckans snyggaste blir The Children’s Book, den enda av de ovan som jag faktiskt inte ens orkade läsa ut. Det är ett dåligt samvete som ibland gnager mig och kanske ger jag den därför ett nytt försök. Nångång. Så småningom.

Vilket omslag är din favorit?

6 kommentarer:

  1. Den röda med draken på :) Den hade ett så långt namn så jag gav upp med att skriva det ;)

    SvaraRadera
  2. "Breadcrumbs" är verkligen vacker.
    Här återfinns några av mina omslag: http://jenny.jennytranslation.com/2015/01/14/omslagsonsdag-v-3-2015-tjusiga-kop/

    SvaraRadera
  3. The Fiddlers Gun tycker jag är supersnygg, den finns på min vill-ha-lista.

    Nu köper jag själv visserligen inte böcker bara för att de är snygga, däremot köper jag gärna snyggingar om de har ett innehåll som låter lockande: https://bokfrossa.wordpress.com/2015/01/14/omslagsonsdag-tjusiga-kop/

    SvaraRadera
  4. Mitt långa svammelinlägg http://boklysten.blogspot.se/2015/01/omslagsonadag-74-tjusiga-kop.html

    SvaraRadera
  5. Farlig förmåga kunde jag med haft med! Det är ett fint omslag. :)

    Här är mina omslag: http://inutienbok.blogg.se/2015/january/omslagsonsdag-74-tjusiga-kop-2.html

    SvaraRadera
  6. Jag älskar omslagen till The Fiddler´s gun och The Assassin´s Curse.

    Här kommer mina tjusiga omslag:
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/01/onslagsonsdag-74-tjusiga-kop.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...