tisdag 13 januari 2015

Nytillskott #39 julklappsbookhaul, eller nåt

Tjohejsan! Här är jag igen med en massa nya böcker. Man hade kanske kunnat sminka till sig och tagit på sig lite mer uttänkta kläder innan, men det är tydligen inte riktigt min stil :P Här kommer julklappsböckerna och en hel drös trädgårdsböcker – för nu är det vår på gång och planerna inför säsongen 2015 är många! Du vet den där känslan som man får av att bläddra i utgivningskatalogerna från bokförlagen, den känslan får jag av att ta mig an frökatalogen. SÅ jäkla skoj är detta!

 

(0:45) Största trädgårdshjälpen
(1:03) Om grönska
(1:27) Din guide i plantskolan
(1:55) Lökar och knölar
(2:25) Vintergröna växter
(2:45) Skuggväxter
(3:06) Beskärningsboken
(3:30) Handbok för köksträdgården – underbara bok! Underbara, underbara bok!

(5:40) Into that Forest | goodreads
(6:33) I skuggan av träden
(7:05) Animal Farm | goodreads
(7:37) Harry Potter and the Philosopher’s Stone | goodreads
   +#potatbokpåvift
(8:29) Layout & Background | goodreads
(9:05) Clear Skies eco-journal | goodreads

Hmm, på något vänster hade jag intalat mig själv att jag inte hade så många nya böcker. Man är förbannat bra på att gå bakom ryggen på sig själv…

5 kommentarer:

  1. Oh gud, den där himla köksträdgårdsboken alltså, satans tung är den (speciellt när man bär ett par fem stycken) och fantastiskt otymplig att försöka få upp i hyllorna på jobbet. Mycket svortdomar har spillt ut över den nu under jul Men jo, den är riktigt fin ;)

    Jag vet inte om jag anmälde mig någon gång till att kladda i din HP-bok? Dumt av mig om jag missade det för jag vet att jag tänkte att jag skulle göra det. Skumt... hur som helst, du har väl min adress så skicka gärna iväg den ifall det finns plats och tid :)

    Och jag är så avundsjuk på dina Disney-böcker. Måste köpa hem dem, jag bara måste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men Bella då, du får ju gå två gånger ;) Var rädd om rygg och armar! Men herre gnu, vilken underbar bok det är, min bibel, min älskling. Namnamnam!

      Du är absolut med i HP-snacket! Hade tänkt att jag skulle kladda lite till i den själv först, sedan får den ut och åka. Såvida du inte flyttat senaste veckan så har jag nog din adress :P

      Köp trean! Design är bäst av de jag har :] Fnular på en videorecension av alla tre, lättare om man får bläddra och visa, tänkte jag. Får se om det blir av också ~~

      Radera
    2. Härligt! Nej då ingen flytt än så länge så det ska vara rätt adress ;D

      Och ja tack, videorecension vore underbart! :D Mest bara för att stilla mitt behov tills pengar finns. De var inte billiga direkt!

      Radera
  2. Wow vilka fina böcker om växter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de! :D Jag blir lite sådär småfnittrigt glad bara jag tänker på dem ^^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...