onsdag 17 april 2013

Nätsnubblerier #7 Drömma går ju

Tävlingsdags #1
Allvarligt, hur totally awesomesauce är inte den här vinsten?! Chansen att vinna är så mikroskopisk att jag inte vill våga hoppas, men jag har ändå råkat utse plats för dem i bokhyllan. Tänk om…! Jag skulle t o m kunna nöja mig med tröstpriset ;} Anmäl er!

 

The Cats of Tanglewood Forest
En bok jag längtat efter ska givetvis komma när jag satt hårt köpstopp på mig själv. Häromveckan uppmärksammade 7-Imp The Cats of Tanglewood Forest med en radda illustrationer ur boken från ingen mindre än Charles Vess. Potaten skulle vilja ha. Maybe some day…

 

 

Tävlingsdags #2
Vi boktokar gillar minsann tävlingar, såna är vi bara. Nu tävlas Att skriva med glädje ut hos Författardrömmar.
   [Babbelvarning utfärdas.] Boken är skriven av härliga Kim M Kimselius, som jag minns med glädje från när jag var barn/tonåring. Gissa om den unga historie- och arkeologipotaten föll för hennes böcker! Jag är så gammal/tidigt född att jag minns när Tillbaka till Pompeji kom. Kim hälsade på på skolan och vi fick skriva ett eget slut på den, tror mitt slut blev riktigt rörigt :P Minns hur jag sedan väntade på och slukade häxboken, tyvärr hann inte fler komma ut innan jag tappade läslusten på gymnasiet. Nåväl, hon har ändå ett skrymsle mina finare barndomsminnen. Och nu vill jag ju ha hennes bok! ^^ [Färdigbabblat.]

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...