lördag 23 augusti 2014

Tredje veckan med Fangirl (s. 360)

Jag och Johanna på Sincerely Johanna bokcirklar i augusti om Fangirl av Rainbow Rowell – välkommen att haka på! Jag sätter här spoilervarning på resten av inlägget; vi har nu kommit till sidan sidan 360.


Bild snodd härifrån.

Det är lika bra att säga det direkt – jag har inte kunnat koncentrera mig på läsningen den här veckan heller och hela augusti verkar bli en rörig månad för mig. Vi får väl se hur sammansatta mina meningar blir nu när jag ska sammanfatta mina tankar.
   Största framsteget är denna gång relationen till Levi, då jag verkligen bryr mig om Cath och han ju får henne att må bra. Det kan hon minsann behöva nu när Wren ligger medvetslös och mamman plötsligt dykt upp. Har vi några tankar om hennes återkomst? Själv blir jag mest trött och ledsen, jag vet inte hur jag skulle vilja att de möttes men det här blev ju inget vidare. Trots att jag håller med Cath så vill jag att hon ska ge sin mamma en chans, en liten en, men just nu verkar Laura inte riktigt bry sig. Hon förstår att hålla avståndet, men hon verkar inte riktigt förstå hur hennes plötsliga uppbrott 2001 sabbade resten av familjen. Det är något med hela mamma-karaktären i den här boken som skaver.

Annars tycker jag boken puttrar på, men trots att vi bara har en fjärdedel kvar så känns den inte alls på väg mot slutet. Vi får väl se vart det bär av, nästa lördag ses vi på sista sidan.

 

Kolla in vad Johanna skriver denna vecka och släng i dig resten av boken så ses vi på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...