lördag 2 augusti 2014

Fangirl: lässchema för bokcirkeln

Oj, det är redan dags att ta tag i bokcirklandet kring Fangirl av Rainbow Rowell. På lördag (9 augusti) kommer jag och Johanna på Sincerely Johanna att blogga om början av boken med lite extra fokus på karaktärerna. Vill du hänga på? Gör det!

 

 

Jag läser paperbacken från MacMillan (ISBN: 9781447263227) och sidnumren nedan gäller alltså den utgåvan.

Lässchema
9 augusti – vi läser ut kapitel 11, sidan 129
16 augusti – vi läser ut kapitel 20, sidan 240
23 augusti – vi läser ut kapitel 29, sidan 360
30 augusti – vi läser ut boken, sidan 461

Första veckan riktar vi dessutom in oss på karaktärerna i boken, förutom att sammanfatta de tankar som dyker upp. Om du är nyfiken på boken så häng på och läs med oss i augusti!

4 kommentarer:

  1. Tjiho nu kör vi! Jag har bloggat och tipsat om vår läsning på Facebook och Twitter.

    SvaraRadera
  2. Denna veckan blir jag sen! Hade fullt upp hela helgen och nu vågar jag inte börja läsa för då kommer jag aldrig i säng känner jag efter de första tre sidorna av kapitel 12 ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är lätt att sträckläsa den här boken :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...