måndag 5 november 2012

Bokugglans frågor: Din bokhylla

Jag sitter här på söndagskvällen och slöseglar i soffan. Något behövs för att liva upp saker och ting så här kommer ett litet bokhylleexperiment från Bokugglan (funnet via Helenas bokhylla). Boken jag hittade när jag räknade är en gammal älskling. Kanske inte direkt vad ni väntat er och mer en tidning än en bok, men det struntar jag i. Ni anar inte hur många nördiga böjelser jag har! ;)

 

Så här gör du:
Gå till din bokhylla. Till den översta hyllan, längst till höger. Räkna till din 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte har 34 böcker, så börja om från ett. Ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: The Legend of Zelda Ocarina of Time: Officiell NINTENDO64 Spelguide

Författare: Svårt att bena ut. En hel drös Nintendo-människor, ingen nämnd ingen glömd.

Bläddra till sidan 68 och skriv första meningen på rad 13: Efter utfört arbete kan Link skjuta ner blocket i en av avgrunderna, så att det dyker upp på sin ursprungliga position igen.

Sista ordet på sidan 97: änterhaken

En sak som finns på framsidan: TRIFORCE! –dregl-

Tredje meningen i hela boken: Hans namn är Link.

Det första ordet du såg på sidan 33: flickan

zelda

Vad tycker du om den här boken: Här finns mycket gottigt att grotta ner sig i när man spelar. Det börjar riktigt klia i TV-spelsfingrarna bara av att bläddra i den här…

4 kommentarer:

  1. Nördiga böjelser är bland de bästa böjelserna!

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag.Vill.Ha.Den.Där! :P

    Fast jag väntar på att någon gång i min ungdom köpa dels boken om Zelda
    (den här:http://www.bokus.com/bok/9781616550417/the-legend-of-zelda-hyrule-historia/)
    och nya Zeldaspelet! :D

    Man är aldrig för nördig för TV-spel! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin, jag vill ha liknande till de andra Zelda-spelen! :D Och nu satte fart på min abstinens, kanske ska försöka få igång wiiet senare idag. Jag borde städa, men man får ju prioritera ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...