torsdag 19 september 2013

Obokigt: Annas sommarraukar

I somras var Anna (…och dagarna går) på Gotland och fotade raukar. Som jag skrev här så fick det mig att kladda lite, något jag lovade visa er. Nu så! (Nej, jag har aldrig påstått att jag är särskilt snabb.)

Titta på bilderna själv först, vad ser du? Klicka er till Annas inlägg, här och här, för att se bilderna ordentligt.


Har du använt ditt eget huvud nu?

Färdig?

Bra!

Då har du tillåtelse att glo vidare på mina tolkningar.

 

pudelraukraukponnyraukgubenraukhöns

Till att börja med var den första en pudel, sen sa Anna att hon såg en jungfru. Hmm, tänkte jag och stirrade på rauken en stund till. Såg aldrig någon jungfru, men pudeln blev plötsligt en ponny istället. Så här har ni dem: en konstigt fluffig pudel, en raukponny, en gube (ja, gube) och en hönstant.  Jomensåatte…

5 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...